ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



هاشمی: برای کمک به وزنه برداری با چند بانک رایزنی کرده‌ایم/ امیدواریم شنا سه سهمیه بگیرد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مناف هاشمی معاون مالی وزیر ورزش در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی شنا و شیرجه گفت: برخی مطرح کرده بودند کشور تب و تاب المپیکی ندارد. به همین دلیل با دستور وزیر ورزش قرار شد معاونان در اردوها حضور داشته باشند که من هم این توفیق را داشتم که از نزدیک تمرینات تیم شنا و شیرجه را ببینم.

وی افزود: فدراسیون امکاناتی را برای ملی‌پوشان فراهم کرده که جا دارد تشکر کنم. مسئولان فدراسیون گفته‌اند امیدهایی وجود دارد تا دو سه سهمیه المپیک در شنا و شیرجه بگیریم. امیدواریم که دوستان خارج از این فضا اردوهایی را در سطح بین المللی برای ورزشکاران فراهم کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه وزارت ورزش در شرایط سخت مالی کمک‌هایی را به فدراسیون‌های مختلف داشته عنوان کرد: دولت به تعهداتی که نسبت به فدراسیون ها داشته عمل کرده و برخی از فدراسیون‌های المپیکی مانند تیراندازی 95 درصد بودجه خود را گرفته‌اند و به فدراسیو‌ن‌هایی مانند کشتی، بوکس و وزنه‌برداری هم توجه زیادی شده است. امیدواریم بخش خصوصی هم کمک کند.

معاون مالی وزیر با اشاره به مشکلات کشتی فرنگی و وزنه‌برداری در خصوص مسائل مالی تصریح کرد: فدراسیون کشتی 60 میلیارد بودجه سالانه برای خودش بسته طبیعی است 8 میلیارد تومان وزارت ورزش نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. اما هم ما و هم کمیته ملی المپیک به این فدراسیون پرداخت‌هایی داشته‌ایم با خادم صحبت کردم که او گفت تا الان 50 میلیارد تومان هزینه کرده است.

هاشمی درباره مشکلات وزنه برداری هم گفت: این رشته مانند فوتبال، کشتی و والیبال نتوانسته جایگاه خودش را بگیرد اما ما تعهدات خودمان را انجام داده‌ایم. تلاش کردیم از چند بانک خصوصی و دولتی هم کمک بگیریم. من قول‌های اولیه را گرفته‌ام. از طرفی بخشی از اقلام این فدراسیون در گمرک بوده که امیدوارم آن‌ها هم آزاد شده تا مدال‌هایی را در المپیک داشته باشیم.

معاون مالی وزیر ورزش درباره کمک 400 میلیون تومانی به تیم فوتبال امید یادآور شد: از دو سه منبع به این تیم کمک می‌شود تا بعد از 40 سال به المپیک برود. کفاشیان هم گفته 3-4 میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده است.

وی همچنین در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که روابط بین الملل ایران و عربستان دچار مشکل شده و عربستان گفته برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هیچ تیمی حق ندارد به ایران بیاید گفت: من در این باره چیزی نشنیده‌ام. 

مناف هاشمی در پایان درباره اختصاص بودجه یک درصد دستگاه ها به ورزش تصریح کرد: ما در برنامه ششم این موضوع را پیشنهاد داده‌ایم اما در لایحه دولت نیز اگر این موضوع انجام شود یک تحول بزرگ در ورزش است. ما نمی‌گوییم یک درصد حتی اگر دو دهم درصد هم بودجه دستگاه‌ها در ورزش خرج شود ورزش متحول می‌شود.

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/M4OY6R


ویدیو مرتبط :
سهمیه بندی یوزانس ساز ناکوک بانک مرکزی و دولت