سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مصرف بیش از حد چربی در دوران کودکی سبب بروز سکته در بزرگسالی می شود


مصرف بیش از حد چربی در دوران کودکی سبب بروز سکته در بزرگسالی می شودباشگاه خبرنگاران/ فاطمه زاهدی متخصص داخلی با اشاره به تاثیر غذای چرب در کودکان اظهار کرد: افرادی که در بزرگسالی دچار اضافه وزن شده اند، چاقی آنها نتیجه عادت های بد غذایی و سبک زندگی نادرست و مصرف بیش از حد غذای چرب است.
وی ادامه داد: اگر والدین به کودک خود غذای چرب بدهند در بلند مدت کودک دچار سوء هاضمه می شود و در بزرگسالی از مصرف مواد غذایی سالم دوری می کند و این سبب بیمار شدن زود تر از موعد این افراد در میانسالی می شود.
این متخصص درخصوص مضررات غلات گفت: مصرف غلات آماده به اندازه یک فنجان حاوی 146 کیلوکالری انرژی، 2 گرم چربی، 16 گرم شکر و یک گرم فیبر است که این مواد ضرر زیادی به بنیه کودک وارد می کند و شکر و چربی موجود در مواد غذایی آماده باعث اضافه وزن در کودکان می شود.
وی تاکید کرد: بهترین جایگزین برای غلات آماده، تهیه غلات پخته خانگی است، به طوری که یک فنجان غلات پخته حاوی 100 کیلو کالری انرژی، یک گرم چربی، و 6 گرم هیدرات کربن مفید است.
زاهدی ابراز داشت: والدین باید کودکان را از خوردن تنقلاتی مثل چیپس منع کنند تا چربی اشباع مضر دامنگیر کودکان در سنین بالاتر نشود .
وی بیان کرد: هر لیوان نوشیدنی صنعتی به دلیل وجودشکر و دیگر افزودنی ها حاوی 260 کیلوکالری انرژی و 60 گرم چربی است. به همین دلیل مصرف نوشیدنی های صنعتی باعث ابتلا به اضافه وزن، دیابت نوع دوم و اختلال های گوارشی به دلیل وجود گاز و چربی در کودکان می شود.
زاهدی یاد آور شد: هر عدد دسر شکلاتی بزرگ حاوی 860 کیلوکالری انرژی، 38گرم چربی (20 گرم آن چربی اشباع است) و 94 گرم شکر است که مصرف ان به کودکان سبب افزایش چربی بد خون آنها می شود که درصورت عادت کودکان به این نوع عصرانه مزاج انها دچار تغییرات گسترده ای می شود





منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
علائم اختلال یادگیری ( دوران کودکی و بزرگسالی)