ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



فدراسیون ایران میزبان ۵ دیدار بین‌المللی در عید نوروز/شاید میزبانی تهران با نظر کی‌روش تغییر کند


به گزارش خبرگزاری فارس، هفته‌های نهم و دهم دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا در دو تاریخ 5 و 10 فروردین ماه سال جاری به میزبانی کشورهای مختلف قاره برگزار می‌شود و نکته جالب اینکه کشور ایران در این دو تاریخ باید از 5 دیدار بین‌المللی میزبانی کند که این موضوع نشان می‌دهد فدراسیون ایران روزهای شلوغی را در عید نوروز سپری خواهد کرد.

بر همین اساس به جز دو دیدار تیم ملی ایران مقابل تیم‌های هند و عمان که به ترتیب در تاریخ‌های 5 و 10 فروردین برگزار می‌شود، 3 دیدار دیگر به میزبانی عراق و افغانستان در تهران برگزار خواهد شد که برنامه این 5 دیدار در زیر می‌آید:

5 فروردین:

ایران - هند در ورزشگاه آزادی

عراق - تایلند در ورزشگاه دستگردی

10 فروردین:

عراق - ویتنام در ورزشگاه دستگردی

افغانستان - سنگاپور در ورزشگاه تختی

ایران - عمان در ورزشگاه آزادی

البته هنوز ساعت دقیق برگزاری این رقابت‌ها مشخص نشده و حتی امکان تغییر مکان برگزاری دیدارهای تیم ملی ایران نیز وجود خواهد داشت.

*سپرده شدن 5 میزبانی به ایران، نشانگر توانایی در امر میزبانی است

حامد مومنی عضو کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در همین زمینه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به اینکه از نیمه دوم اسفند امور خارجه دیگر پاسپورتی را تحویل نمی‌گیرد و تقریبا کارها به حالت نیمه‌تعطیل درمی‌آید، از نظر هماهنگی ویزا باید زودتر اقدامات لازم را انجام داد و ما از الان کارهای مربوط به ویزای تیم‌های مختلف را هماهنگ می‌کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری 5 دیدار بین‌المللی در تهران طی روزهای 5 و 10 فروردین یعنی میزبانی از 7 تیم مختلف که باید تمام این تیم‌ها را برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم. ضمن اینکه برای هر دیدار یک گروه داوری، ناظر داوری و ناظر بازی از سوی فیفا تعیین می‌شود و این یعنی یک تیم 6 نفره که باید به این تیم یک مترجم را هم اضافه کنیم که در ایام عید باید فدراسیون فوتبال این هماهنگی را برای حضور مترجم در اردوی تیم‌ها فراهم کند.

مومنی گفت: علاوه بر همه مسائلی که عنوان کردم، از نظر اقامت و هتل نیز باید نامه‌نگاری‌ها انجام شود که از این لحاظ نیز باید زودتر کارها انجام شده تا مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: برگزاری 5 دیدار در 2 روز در مجموع یک پروسه سنگین و فشرده برای فدراسیون فوتبال ایران است و در کل آسیا هیچ فدراسیونی این حجم از کار اجرایی را از نظر برگزاری بازی ندارد و شاید اگر یک کشور در 2 بازی پیاپی میزبان باشد فقط فدراسیون کشور فوق بخواهد دو بازی را در این دو روز میزبانی کند اما ما باید 5 بازی را میزبانی کنیم که هماهنگی و مدیریت این تعداد مسابقه نشان از کار دشوار امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال است.

عضو کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: حدود 2-3 ماه پیش تجربه میزبانی موفق از این تعداد بازی در تهران را داشتیم که هیچ مشکل خاصی پیش نیامد و حتی ناظر مسابقات از این میزبانی‌ها اعلام رضایت کرد اما این بار به خاطر تعطیلات عید نوروز اهتمام بیشتری نیاز است تا بتوانیم یک میزبانی خوب دیگری را تجربه کنیم.

مومنی افزود: البته فیفا با آگاهی ازامکانات ایران و توانایی فدراسیون فوتبال کشورمان در برگزاری این میزبانی‌ها، این مسابقات را به ما سپرده است و اگر در امر برگزاری ضعف داشتیم هیچ گاه این اتفاق نمی‌افتاد.

وی در مورد زمان برگزاری دیدارهای ایران گفت: هنوز هیچ کدام از بازی‌ها زمانشان مشخص نشده و آخرین مهلت برای تعیین زمان مسابقه از سوی میزبان یک ماه قبل از آغاز مسابقه است. ضمن اینکه داوران نیز در فاصله 4 تا 5 هفته قبل از مسابقه مشخص می‌شود.

مومنی در پایان در مورد اینکه آیا احتمال تغییر مکان دیدار ایران با تیم‌های هند و عمان به ورزشگاه‌های دیگر استان‌ها از جمله ورزشگاه امام رضا در مشهد وجود دارد یا خیر، گفت: در مورد مکان بازی نیز هنوز تصمیم‌گیری خاصی نشده و این موضوع با نظر کی‌روش مشخص می‌شود. من در این خصوص چیزی نشنیده‌ام که بخواهم این بازی را از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه دیگری منتقل کنند اما اگر کی‌روش بخواهد احتمالش وجود دارد.

انتهای پیام/ی


ویدیو مرتبط :
تهران میزبان دو نمایشگاه بین المللی