فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آیت الله سید محمد غروی:حج باید آمیخته با عزت و کرامت باشد


آیت الله سید محمد غروی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در این زمینه مساله ای که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه عملکرد عربستان سعودی و مسئولان این کشور، برای همه روشن است.
وی اظهار داشت: اصولا حج یک کنفرانس و کنگره بزرگ اسلامی است و ما به عنوان یک کشور اسلامی که محور شیعه هستیم باید حضورجدی و عزتمندانه پیدا کنیم.
وی بیان داشت: دشمنان اسلام آرزو دارند که پای جمهوری اسلامی ایران از حج قطع شود و حتی برای دستیابی به این آرزوی خود، دست به برخی اقدامات، کارشکنی ها و مانع تراشی هایی می زنند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: به دلیل اهمیت خاص حج، سعودی ها برای اینکه ما این صحنه بزرگ اسلامی را خالی کنیم گاهی تنگناهایی را ایجاد می کنند، چون نقش جمهوری اسلامی نیز محوری و تاثیر گذار می باشد.
غروی بیان داشت: نبایدخودمان به دست خود، پای جمهوری اسلامی را از حج قطع کنیم، آنچه مد نظر مسئولان نظام و رهبر معظم انقلاب است اینکه تا جایی که می شود با حفظ عزت، کرامت و تامین امنیت حجاج ایرانی، در حج شرکت کنیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: سعودی ها چند شرط را برای حضور ایران در حج صادر کردند که با عزت ما سازگار نبود، اگر مقداری انعطاف خاصی از خود در این زمینه نشان دهند و شرط هایی که مطرح کردند را نیز بردارند، نظر مسئولان عالی نظام هم این است که با حفظ عزت حضور داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما نباید از این نکته غافل شویم که حضور ایران اسلامی در کنگره حج موضوعیت دارد ولو اینکه با بی مهری هایی نیز همراه باشد، البته به این معنا نیست که با عزت ما سازگار نباشد.
وی با اشاره به دیدگاه مراجع عظام تقلید پیرامون حج خاطرنشان کرد: مراجع تقلید در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نقاط مختلفی را پیرامون حج بیان کردند که هر کدام ناظر به یک مطلب می باشد که باید روی آن کار شود.
غروی گفت: متاسفانه شبکه های اجتماعی از سال گذشته و از روز حادثه منا علیه حج کار کردند، برخی هم دلشان برای مردم، نظام و عزت نظام نسوخته بود، کارهای فرهنگی بدی در این زمینه انجام دادند.
وی ادامه داد: رسانه های گروهی نیز باید اهمیت حج را جدی بگیرند، ما می گوییم حج باید آمیخته با عزت و کرامت باشد و جایی که کف عزت باشد برای ما ضرورت دارد که حضور پیدا کنیم.
7401/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آیت الله العظمی محمد غروی کاشانی