اتمام ساختمان و تجهیز بیمارستان مجهز بیماری‌های سرطانی در ارومیه نیازمند همت مسئولان و خیر


رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی گفت: برای تجهیز بیمارستان بیماران سرطانی در ارومیه 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اتمام ساختمان و تجهیز بیمارستان مجهز بیماری های سرطانی در ارومیه نیازمند همت مسئولان و خیرین است چراکه برای برای تجهیز این بیمارستان 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

جواد خشابی افزود: این بیمارستان 100 تختخوابی که ظرفیت 150 تختخواب در آن ایجاد شده است، دارای مجهز ترین ابزار و امکانات درمانی برای بیماران سرطانی است.

وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 23 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و 110 میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

وی اظهار کرد: این بیمارستان علاوه بر بخش‌های بستری، اتاق عمل، بخش جراحی، درمانگاه و آزمایشگاه‌های مجهز خواهد داشت که می‌تواند در ارائه خدمات به بیماران سرطانی، یکی از بیمارستان‌های سرآمد کشوری شود.

رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی ادامه داد: طبق تعریف وزارت بهداشت، تجهیز هر تخت بیمارستانی دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای تامین آن نیازمند همکاری مسئولان، خیرین و شهروندان هستیم تا با کمک‌های خود، زمینه راه‌اندازی این بیمارستان مجهز را فراهم کنند.

خشابی گفت: در هفته های اخیر، 20 میلیارد ریال کمک مالی برای تجهیز بیمارستان از سوی استانداری آذربایجان غربی دریافت کردیم.

وی با اشاره به فعالیت 25 ساله انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ارومیه افزود: این بیماری، سومین عامل مرگ و میر در کشور و دومین عامل در آذربایجان غربی است و یکی از مهمترین معضلات بهداشتی درمانی در این منطقه به شمار می رود.

وی گفت: به همین علت در سال های گذشته، این انجمن تلاش بسیار زیادی برای کمک به بیماران، درمان آنها، اجرای برنامه های آگاهسازانه و اطلاع رسانی برای پیشگیری از این بیماری داشته که همه آنها با همراهی خیرین بوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی گفت: با تلاش خیرین و همکاری آنها با این انجمن در حال حاضر دستگاه‌های پرتودرمانی و شیمی درمانی در این مرکز راه‌اندازی شده و همچنین سرای امید با هدف اسکان بیماران نیازمند و همراهان آنها به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
محیط بانان مظلوم نیازمند حمایت مسئولان