سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیاست ایران تقویت پایه‌های دوستی با همسایگان و کشورهای اسلامی است/ کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام متحد شوند


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در محل اقامت خود در اسلام‌آباد، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی را به حضور پذیرفت.

حجت‌الاسلام روحانی در این دیدار با تأکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، تقویت پایه‌های دوستی و برادری با همسایگان و همه کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید برای رفع مشکلات جهان اسلام، متحد و یکپارچه شوند.

وی روابط ایران و پاکستان را به عنوان دو کشور دوست و برادر، بسیار صمیمی و نزدیک دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط خود در همه حوزه‌های مورد علاقه با پاکستان اهمیت قائل است و تقویت این روابط خواست هر دو ملت مسلمان است.

رئیس‌جمهور در ادامه به مرزهای طولانی ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت که این مرزها باید مرز دوستی و آبادانی دو کشور باشد و در همین راستا تقویت تجارت با ایجاد مناطق مشترک مرزی ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی تصریح کرد: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مسلمان و بزرگ منطقه باید در چارچوب‌های دوجانبه، چندجانبه و در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همانند سازمان همکاری اسلامی، برای وحدت و امنیت جهان اسلام تلاش کنند.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی که مسئولیت وزارت خارجه پاکستان را بر عهده دارد، در این دیدار گفت که اسلام‌آباد برای گسترش همکاری‌ها با تهران در همه عرصه‌ها آماده است.

«سرتاج عزیز» تأکید کرد: اسناد همکاری‌های میان دو کشور مسلمان و برادر باید هر چه سریعتر نهایی و اجرایی شوند تا گامی معنادار در روابط اسلام‌آباد و تهران برداشته شود.

وی همچنین تقویت راه‌های ارتباطی و همکاری میان بنادر ایران و پاکستان را گامی ارزنده در مسیر ارتقای سطح همکاری‌ها برشمرد.

این مقام ارشد پاکستانی همچنین با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه، همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار داد و افزود: اسلام‌آباد آماده است در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ایران خواستارتوسعه همکاری کشورهای اسلامی شد