سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تشخیص سلامت بدن به وسیله دهان


6585

دهان و دندان با چه علائمی از سلامتی بدن خبر می دهند با چه نشانه هایی می توان فهمید که بدنی سالم داریم آیا مشکلات دهان و دندان می توانند به سایر اعضای بدن آسیب برسانند و موجب تهدید سلامت عمومی بدن ما شوند؟

دیابت، مقاومت بدن در مقابل عفونت ها را کاهش می دهد. افزایش میزان قند خون خطر گسترش بیماری لثه را به شدت افزایش می دهد.

خشکی دهان و زبان عامل پوسیدگی دندانچهار میلیون آمریکایی که از سندروم شوگرن – نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی است که با اختلال در عملکرد غدد برون ریز و سایر تظاهرات سیستمیک مشخص می‌شود – رنج می برند، ‌بیشتر از اشخاصی که چنین نیستند در معرض بیماری های دهان و دندان قرار دارند. سیستم ایمنی بدن مبتلایان به شوگرن، به مجاری اشک و غدد بزاق حمله می کند و سبب خشکی چشم و دهان می شود. بزاق از پوسیدگی دندان ها و التهاب لثه جلوگیری می کند.

داروهایی که عامل خشکی دهان می شوندبا توجه به این که خشک شدن مزمن دهان، خطر پوسیدگی دندان ها و ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد، بهتر است پیش از مصرف آنتی هیستامین، ضد احتقان ها، ضد دردها و داروهای ضد افسردگی با پزشک مشورت کنید.

فقدان دندان و بیماری کلیویبزرگسالانی که فاقد دندان هستند بسیار بیشتر از افرادی که چنین نیستند در معرض ابتلا به بیماری کلیوی مزمن قرار دارند. دانشمندان معتقدند، با رعایت بهداشت دهان و دندان و پیشگیری کردن از ایجاد التهاب می توان خطر گسترش بیماری کلیوی را کاهش داد.

لثه سالم چگونه استلثه های سالم باید محکم و صورتی رنگ باشند. برای داشتن لثه های سالم باید بهداشت دهان را حفظ کرد. دندان ها را دو بار در روز مسواک بزنید، بین دندان ها نخ دندان بکشید و از دود کردن سیگار بپرهیزید.


ویدیو مرتبط :
‫سلامت دهان و دندان‬‎