سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشریه آلمانی: تروریست‌های بازگشته از سوریه بزرگترین تهدید برای آلمان و اروپا هستند


نشریه آلمانی: تروریست‌های بازگشته از سوریه بزرگترین تهدید برای آلمان و اروپا هستند

تسنیم/ یک نشریه آلمانی با استناد به گفته‌های محافل و مقامات امنیتی آلمان تروریست‌های بازگشته از مناطق بحرانی منطقه در عراق و به ویژه سوریه را بزرگترین تهدید امنیتی برای آلمان و اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش نشریه "بیلد"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان اعلام کرده است که هیچ گونه تردیدی درباره جدیت شرایط تهدیدی در آلمان بعد از حملات تروریستی اخیر پاریس وجود ندارد. به گفته وی همچنین آلمان نیز در تیررس تروریسم بین المللی قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد که شرایط خطر بسیار بالا است. "دمایزیر" همچنین این مسئله را رد نکرد که حملات تروریستی دیگری در راه است.

به نوشته نشریه "بیلد" بزرگترین خطر از جانب جهادی هایی است که از جنگ سوریه به آلمان بر می گردند. مقامات امنیتی آلمان بر این عقیده اند که در کشورشان اخیرا حدود 300 مورد از این عناصر خطرناک وجود دارد.

"هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان نیز اعلام کرده است که بررسی و نظارت بر عناصر افراطی خطر بعد از حملات تروریستی فرانسه تشدید می شود.

"گرهارد شیندلر"، رئیس سازمان اطلاعات امنیت آلمان (BND) در گفتگو با نشریه "بیلد" هشدار داده است که اروپا می تواند قدرتمندانه تر از سابق هدف تروریسم داعش قرار گیرد اگر فشارها روی به اصطلاح خلافت آن ها افزایش یابد.

وی همچنین تصریح کرد که بزرگترین خطر از جانب بازگشت کنندگان از مناطق بحرانی و جنگی در خاورمیانه متوجه ما است. متاسفانه همچنین بسیاری اتباع آلمانی به عنوان به اصطلاح جنگجوی مقدس برای داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و عراق مبارزه می کنند. ما این مسئله را پیگیری می کنیم که چه کسی از آلمان به مناطق بحرانی می رود و همچنین ارتباطات آن ها را نظارت می کنیم و سعی می کنیم مدارک مستدلی برای جنایات آن ها بدست آوریم.

"شیندلر" همچنین تصریح کرد اما این رویکرد همواره با موفقیت همراه نیست. از بیش از 750 اسلام گرای افراطی که از آلمان به عراق و سوریه سفر کرده اند بیش از یک سوم دوباره به وطن بازگشته اند که حدود 300 نفر هستند. تقریبا هفتاد نفر از آن ها تجربیات مبارزاتی بدست آورده اند و افراط گرا شده اند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان به منظور حمایت در برابر حملات تروریستی احتمالی اخیرا یک واحد ویژه را برای بررسی عوامل و عناصری که از سوریه به کشور باز می گردند تشکیل داده است.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان شمار اسلام گرایان افراطی در آلمان را در مجموع حدود 44 هزار نفر ارزیابی می کند.

"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان این افراد را بزرگترین خطر برای آلمان ارزیابی می کند. بخصوص گروه های سلفی در آلمان افزایش می یابند. شمار سلفی ها در آلمان بر اساس ارزیابی های اخیر به 7900 نفر افزایش پیدا کرده است. تقریبا هزار نفر از آن ها با طیف ترور اسلامی مرتبط هستند. در بین آن ها 420 عنصر خطر که پلیس آن ها را قادر به ارتکاب به اقدامات تروریستی می بیند وجود دارد.

در یک گزارش محرمانه درباره شرایط امنیتی در آلمان درباره خشونت جهادی ها هشدار داده شده است که در هر زمان در قالب حملات تروریستی و آدم ربایی می تواند شکل گیرد.

یک خطر دیگر به سختی قابل محاسبه نیز افراد یا گروه های افراطی مستقل هستند که با داعش در ارتباطند.

بر اساس ارزیابی اتحادیه پلیس اروپا (یوروپل) جهادی هایی که از سوریه باز می گردند بزرگترین تهدید تروریستی برای اروپا از 11 سپتامبر 2001 محسوب می شوند.

بر اساس اطلاعات محافل امنیتی آلمان حمایت صد در صدی در برابر حملات تروریستی همچنین از طریق بهترین نظارت ها و کنترل ها بدست نمی آید.

سازمان اطلاعات امنیت آلمان حالا می خواهد به شریک فرانسوی خود در شفاف سازی حملات تروریستی پاریس کمک کند.


ویدیو مرتبط :
سوریه - تهدید و رجز خوانی تروریست و سپس.....