سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای طرح کنترل و نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در مشهد


اجرای طرح کنترل و نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در مشهدباشگاه خبرنگاران/ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح کنترل و نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی خبر داد.

دکتر اسماعیل زاده گفت: در دومین نشست کارگروه تخصصی پیشگیری و مقابله با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کالا و ارز استان مقرر شد در یک بازه زمانی یک ماهه با همکاری اعضای کمیسیون محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت محصولات پرمصرف چشمی و پوستی در فروشگاهها و داروخانه ها بررسی و ارزیابی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار واحد صنفی و 50 شرکت پخش مجاز در زمینه فرآورده های آرایشی و بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال فعالیت هستند افزود: به منظور بررسی میزان فرآورده های استاندارد و مجاز از غیر مجاز، توسط یک تیم مشترک از سازمانهای مرتبط این طرح اجرا خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به دلیل گستردگی حوزه، نمی توان آمار دقیقی از میزان فراورده های آرایشی و بهداشتی که خارج از چرخه رسمی وارد بازار می شود ارائه داد افزود: به همین منظور وزارت بهداشت اقدام به درج برچسب سلامت و اصالت بر روی تمامی کالاهای وارداتی سلامت محور از جمله آرایشی بهداشتی نموده است که مصرف کنندگان می توانند در زمان خرید ضمن کنترل آن با ارسال کد 16 رقمی کالا به سامانه پیامکی 20008822 مشخصات کامل آن را دریافت و از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

دکتر اسماعیل زاده اظهارکرد: از ابتدای پارسال تا کنون اقدامات موثری در راستای ساماندهی و مبارزه با قاچاق فرآوردهای آرایشی بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه صورت گرفته است که این برنامه ها در قالب فرهنگی، آموزشی، بازرسی و نظارت به اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد: قرار شد پس از اجرای طرح، نتایج آن مورد ارزیابی و پس از آن به دبیرخانه ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی