لحظه واژگونی گاری لبو فروش جنجالی تهران+فیلم


انتشار عکسی در فضای مجازی با عنوان برخورد شدید عوامل شهرداری با یک مرد لبو فروش ، واکنش محمد باقر قالیباف شهردار تهران را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته انتشار عکسی در فضای مجازی با عنوان برخورد شدید عوامل شهرداری با یک مرد لبو فروش ، واکنش محمد باقر قالیباف شهردار تهران را در پی داشت.

به طوری که شهردار تهران پس از رویت تصویر ادعا شده در شبكه های اجتماعی، دستوری مبنی بر رسیدگی به این مسئله توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران را صادر و تاكید كرد كه در صورت صحت موضوع، با عوامل اجرایی برخورد خواهد شد. همچنین دفتر شهردار تهران از كسانی كه مستندی در این رابطه در اختیار دارند درخواست کرد تا مستندات خود را از طریق شماره تلفن 1888 در اختیار شهرداری قرار دهند.

حقیقت ماجرای لبو فروش جنجالی پایتخت

به دنبال پیگیری های صورت گرفته توسط خبرنگار ما از شاهدان عینی این ماجرا چنین مطرح شد که شهرداری چندین مرتبه به این لبو فروش تذکر داده اما وی توجه نکرده و به دنبال آن ماموران شهرداری قصد جمع آوری بساط این لبو فروش را داشتند که متاسفانه با واژگونی گاری توسط خود لبو فروش مواجه شدند. 

البته فیلمی 30 ثانیه ایی نیز در اختیار باشگاه خبرنگاران قرارگرفته  گویای این واقعیت است که خود لبو فروش گاری را وازگون می کند؛ اما انچه مسلم است در رابطه با قبل و بعد این اقدام فیلمی در اختیار نیست تا  بتوان دقیق تر رفتار ماموران را پیش از این برخورد عصبی بررسی کرد.

مطلب دیگر در رابطه با این اتفاق این است که قصه برخورد و ساماندهی با دست فروش ها سری داراز داشته و سال‌هاست دست به گریبان مدیریت شهری است اما تا کنون  پروژه موفقی عملیاتی نشده و  روش قالب؛ ماموران سد معبر بودند که با توجه به  گستردگی قابل توجه این اقشار زحمت کش دست فروش که عمدتا هم پیگیر معاش خود هستند ؛ این نحوه تنها به طور مقطعی جواب داده است .

شاید یکی از راه های جلو گیری از این چنین اتفاقاتی تجمیع و اسکان مناسب دست فروش هاست .البته این دست فروشان نیز معتقد اند که هر زمان تصمیم بر ساماندهی بوده مبلغی از آن‌ها اخذ شده است.

لحظه واژگون شدن کاری لبو توسط این دست فروش در ادامه قابل مشاهده است. لینک مستقیم دانلود رشیدی شهردار منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص واژگونی چرخ‌دستی لبو فروش خیابان ولیعصر(عج) تقاطع جمهوری که اقدام به فروش لبو می‌کرده، اظهار داشت: در پی استشهاد اهالی و کسبه این محله و با توجه به قرارگیری صنف لباس فروشی و پر تردد بودن محل، این لبو فروش منجر به اخلال در تردد مردم و کسبه صنف حاضر در منطقه شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته (جمعه 11 دی ماه) عوامل معبربان تذکراتی را قبل از واژگونی چرخ‌دستی لبو فروش به دارنده آن داده بودند ولی در پی عدم توجه، ابلاغ و تذکر معبربانان، طبق تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و استشهاد اهالی منطقه این عوامل سد معبر با حضور مأموران انتظامی تذکر نهایی را جهت جمع‌آوری چرخ‌دستی لبو فروش به او دادند.

شهردار ناحیه 11 ادامه داد: فرد خاطی لبوفروش با مقاومت نسبت به جمع‌آوری چرخ‌دستی خود اعتراض کرده و تمامی وسایل خود را روی زمین پخش می‌کند که مستندات و فیلم‌هایی از این اتفاق وجود دارد که در صورت لزوم در اختیار مجاری قانونی قرار خواهد گرفت.

رشیدی با بیان اینکه مأموران انتظامی حاضر در کنار عوامل معبربان از ایجاد هرگونه درگیری، تنش و تشنج جلوگیری کرده بودند، گفت: پس از ایجاد آرامش و نظم در پی واژگون کردن چرخ‌دستی به دست لبوفروش عوامل رفع سد معبر منطقه را ترک کردند.

وی در پایان گفت: حضور چرخ دستی لبوفروشی در این منطقه علاوه بر ایجاد مشکل در عبور و مرور، عرض پیاده‌روی سه متری را اشغال کرده و شهرداری مسئول ساماندهی، پاکسازی و برخورد لازم طبق ضابطه‌ها و مواد قانونی با سد معبران صنفی و بساط گسترها در جهت ایجاد نظم عمومی، ارتباط شهری، رفاه حال شهروندان، تسهیل در رفت‌وآمد مردم است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لبو فروش معروف تجریش