فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



علامه طباطبایی چشمه های زلال آیات قرآن را بر حوزه های علمیه گشود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال شامگاه چهارشنبه در دومین شب از دوازدهمین همایش استادان تفسیر قرآن حوزه و سی و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله علامه طباطبایی بیان داشت: شخصیت هایی چون آیت الله عبدالله جوادی آملی پس از وی این چشمه ها را برای استادان حوزه بازکردند و در غیر این صورت آن چشمه های زلال مفخی می ماند.
وی ابراز داشت: علامه طباطبایی آن قدر زحمت کشید تا یک حوزه بزرگ چون حوزه علمیه قم با کرسی های تدریس تفسیر فراوان به ثمر برسد.
وی گفت: در سال گذشته کرسی های تفسیر و تدریس قرآن در حوزه علمیه قم از 450 کرسی تجاوز کرد و امسال این رقم بیشتر شده است و امروز این افتخار برای استادان و مفسران است که همگی بر سر سفره شخصیت های مخلصی چون علامه طباطبایی نشسته اند.
فرخ فال افزود: علامه طباطبایی حرکت تفسیری را با اخلاص تمام و شجاعت کامل در فاصله های مختلف در قرآن کریم انجام داد و پرده ای که برخی می خواستند روی آیات قرآن بکشند را کنار زد و نورانیت آیات قرآن را نمایان کرد.
مدیرحوزه علمیه قم اظهار داشت: کسانی که تصور درستی از مبانی قرآن و علوم قرآن نداشته باشند همواره وجود دارند اما افرادی چون علامه طباطبایی هستند که با صبوری و متانت و با مشی علمی با دیگران برخورد می کنند و علامه مفاهیم بلند قرآن را به فهم مناسبی با منتقدان ارائه می کرد.
وی با بیان این که علامه طباطبایی به عنوان مفسر بزرگ قرآن کریم در تفسیر قرآن کریم دارای تفکر عمیق و بی نظیری بود بیان داشت: کسی نمی تواند قرآن را درک حقیقی کند مگر این که وجودی پاک داشته باشد و قرآن خود عنوان می کند که اهل بیت(ع) پاک بودند که توانستند مفسر قرآن باشند.
فرخ فال گفت: علامه طباطبایی خود آیات محکمی دارد که استخراج این آیات و تفسیر آن ها کار هر کسی نیست و افتخار علامه طباطبایی بر آن است که در فهم و تفسیر قرآن و مراجعه به کلمات نورانی اهل بیت بسیار مقتدر بود و علامه با شخصیت فکری عمیق خود حتی به بحث روایی می پرداخت.
وی افزود: علامه طباطبایی در مقام فقاهت پرده از نورهای قدسی آیات قرآن برداشت و به برکت وجود او شاهد هستیم که در حوزه با عظمت علمیه قم کرسی های تفسیر را برگزار می کنیم.
دوازدهمین همایش مفسران قرآن حوزه علمیه قم به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله علامه طباطبایی، سه شنبه شب هفته جاری در دارالقرآن علامه طباطبایی قم آغاز شده است و شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
علامه سید محمدحسین طباطبایی از مفسران برجسته قرآن کریم حوزه پس از سال ها تلاش و پژوهش، در بیست و چهارم آبان 1360 در تبریز به دیدار حق شتافت. ک/3
7408 / 1175/1042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حوزه علمیه علامه ربیعی از علماء البحرین