سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقال «شورای کویته» به جنوب افغانستان یکی از اهداف طالبان است


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «قدم‌شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش افغانستان، اعلام کرد: طالبان افغان در سال جاری به دنبال انتقال شورای کویته از پاکستان به ولایت هلمند در جنوب افغانستان بودند اما در این زمینه ناکام شدند.

چندی قبل نیز ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار، گفته بود که پاکستان تلاش دارد تا شورای کویته طالبان را به ولایت هلمند در جنوب افغانستان منتقل کند.

شورای کویته مرکز اصلی اداره طالبان در پاکستان مستقر است.

پیش از این «محمد عارف رحمانی» نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان نیز گفته بود که طالبان قصد انجام حملات پیچیده‌ای را برای تصرف شهر غزنی دارد که از سوی نیروهای امنیتی دفع شد و رهبری این عملیات را ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان بر عهده داشت.

رحمانی افزود که ملا منصور حدود پنج روز در شهرستان ناوه ولایت غزنی حضور داشت و پس از ناکامی طالبان در تصرف غزنی دوباره به پاکستان بازگشته است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
انتقاد رئیس شورای عالی صلح افغانستان از عملکرد طالبان