سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله مصباح یزدی: برخی از مردم به خاطر دلخوشی و تعلق به چرب و شیرینی دنیا با حق مخالفت می‌کنند


آیت الله مصباح یزدی: برخی از مردم به خاطر دلخوشی و تعلق به چرب و شیرینی دنیا با حق مخالفت می‌کنند

تسنیم/آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اخلاص خود توانست تحولی را در معادلات جهان ایجاد کند، گفت: انقلاب اسلامی شوکی را به جامعه بشریت وارد کرد.

آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان بسیج فرهنگیان استان قم که در سالن همایش‌های موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رضای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند در آسمان‌ها به اندازه سطح پوست یک گاو وجود ندارد مگر آن که در آن فرشته‌ای حضور دارد و خدا را عبادت می‌کند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه هدف خداوند ازخلقت انسان این بود که موجودی را بیافریند که با انتخاب و انگیزه خداوند را عبادت کند، افزود: از زمان خلقت آدم مشخص شد که گرایش به معصیت هست، حتی قبل از خلقت آدم معلوم بود اما خداوند در قرآن کریم تاکید کرد که از بین انسان‌ها کسانی پیدا می‌شوند که از ملائک برتر هستند که منظور اهل بیت (ع) هستند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: قرآن به سرگذشت دو پیغمبرزاده را که هر دو برای تقرب به خدا قربانی کردند اشاره کرده است که قربانی یکی از آن‌ها قبول شد اما برای دیگری نه، یکی از برادرها خطاب به دیگری گفت تو را می‌کشم و برادر دیگر پاسخ داد خدا عمل انسانهای با تقوا را قبول می‌کند، یعنی تقوا داشته باش تا خدا قبول کند معلوم می‌شود هر دو قصد عبادت داشتند اما یکی مُتّقی و دیگری حسود بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر چه به گذشته تاریخ برگردیم، می‌بینیم که فراست آدمها کم‌تر بوده و زودتر احساساتی می‌شدند و بدون تعقل دنبال دیگری راه می‌افتادند، در جهنم دوزخیان دعوا می‌کنند و به بزرگترهای خود می گویند که شما ما را گمراه کردید، آن‌ها می گویند ما که شما را اجبار نکردیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بنی اسرائیل با آن همه زحمت از شرّ فرعون خلاص شدند ولی گول سامری را خوردند و گوساله پرست شدند، عنوان کرد: سامری گفت این همان خدای موسی است، یعنی با انگیزه پرستش خدا، آن‌ها را گول زد و قوم موسی (ع) گوساله پرست شدند که علت فریب خورد آنها ساده اندیشی و کم عقلشان بود.

وی با اشاره به فتنه‌هایی که در زمان امام علی (ع) توسط دشمنان ایجاد می‌شد، تصریح کرد: دشمن فضا را با تبلیغ آن چنان تغییر داده بود که وقتی در شام خبر شهادت امام علی (ع) در محراب عبادت پخش شد، مردم گفتند مگر علی نماز هم می‌خواند، یکی از مهمترین شک‌ها به جامعه اسلامی حادثه کربلا بود و اگر داستان کربلا نبود نفهمی‌ها تداوم داشت.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه کربلا پرده‌ها را کنار زد و اگرچه نفهمی ریشه کن نشد و بنی امیه و بنی عباس صدها سال حکومت کردند، اظهار داشت: درباره ریشه اشتباه و معصیت و مخالفت مردم با حق، باید گفت که برخی از مردم هستند که به خاطر دلخوشی و تعلق به چرب و شیرینی دنیا با حق مخالفت می‌کنند اما اکثریت مردم حق را قبول دارند ولی از روی جهل یا غفلت به اشتباه می افتند و خطا می‌کنند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به انقلاب اسلامی و آثار و برکات آن بیان کرد: شوک دیگری که به جامعه بشری وارد شد انقلاب اسلامی بود، یک روحانی بی پول با تعدادی طلبه بر اساس وظیفه حرکتی کرد که زمین را لرزاند، هنگامی که امام خمینی (ره) سخنرانی می‌کرد کارتر رئیس جمهور آمریکا کار خود را تعطیل می‌کرد و به سخنرانی ایشان گوش می‌کرد چون امام راحل یک دنیا اخلاص بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید وجه همت فرهنگیان بر علم و آموزش و تربیت صحیح و ایجاد انگیزه باشد، عنوان کرد: علم و دانش چراغ است که راه را روشن می‌کند و تربیت صحیح حکم گاز خودرو را دارد که آن را به حرکت در می‌آورد، برای این کار اول خودسازی کنید و معلومات خود را در جهت هدایت و تقرب به خدا و دین و قرآن و اهل بیت (ع) ارتقاء دهید و دوم خود را برای عمل و مخالفت با نفس تربیت کنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
عیادت آیت الله مصباح یزدی و آیت الله گرامی قمی