تولید انبوه «دنا ELX توربو» از بهمن ماه


تولید انبوه «دنا ELX توربو» از بهمن ماهدنده/ کیوان وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: این خودرو باهدف کسب سهم مناسبی از بازارهای داخلی و صادراتی طراحی و تولید میشود.
وی پیش بینی کرد: برنامه تولید پروژه X409TC سالانه 100 هزار دستگاه است که با توجه به استقبال مشتریان قابل افزایش هم خواهد بود.
وزیری با اشاره به اتمام مراحل طراحی و ساخت قالبهای بدنه پروژه X409TC خاطر نشان ساخت: تولید انبوه خودروی کامل X409TC چهارمین خودرو با نشان ایرانی در بهمن ماه امسال آغاز شود.
قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو، بازارهای مهم صادراتی پروژه X409TC را کشورهای CIS، حوزه خلیج فارس، آذربایجان، ارمنستان و… عنوان کرد.

وی با اشاره به این که در طراحی و تولید چهارمین خودرو با نشان ایرانی، تمام استانداردهای ایمنی، آالیندگی، مصرف سوخت و کیفیت بال لحاظ شده است، خاطر نشان ساخت: پروژه X409TC استاندارد ایمنی الزام اجرای اروپایی را پاس میکند. وزیری تاکید کرد: چهارمین خودرو با نشانی ایرانی که توسط مهندسان ایران خودرو با ظاهر و استایل جدید طراحی شده، مجهز به موتورتوربو شارژ، سقف سان روف و گیربکس اتوماتیک خواهد بود.

قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصولات جدید تصریح کرد: تمامی تستهای ایمنی و عملکردی این خودرو تحت نظارت مرکز تحقیقات ایران خودرو در کشورهای معتبری مثل اسپانیا، آلمان و کره جنوبی در حال انجام است.
وی تاکیدکرد: محصول پروژه » X409TC « که امسال با برند ایران خودرو وارد بازار خواهدشد، عالوه بر این که محصولات چینی را پشت سر میگذارد، توانایی رقابت با محصوالت کرهای و حتی اروپایی را نیز دارد.

براساس شواهد موجود این پروژه کد فنی دنا جدید توربو با تغییرات جزئی در نمای جانبی است که پیش از این تصاویر نمونه های اولیه آن رسانه ای شده بود.همچنین بر این اساس می توان حدس زد که مشخصات فنی پیشرانه این خودرو نیز تفاوتی با سورن توربو خواهد داشت و تنها یک گیربکس اتوماتیک جدید به همراه تجهیزات رفاهی بیشتر، وجه تمایز این محصول به ظاهر جدید را در مقایسه با سورن توربو تشکیل می دهند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دنده


ویدیو مرتبط :
‫60 ثانیه: از آغاز تولید انبوه پژو 2008 و دنا پلاس تا فروش 55 میلیون گلکسی اس 7و اس 7 اج‬‎