سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نمایشگاه کتاب استان سمنان با حضور 181 ناشر برپا می شود


جام جم/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور بیش از 181 ناشر کشوری در نمایشگاه بزرگ کتاب در سمنان خبر داد.

محمدرضا سوقندی گفت: این نمایشگاه امروز با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سمنان افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب استان در سمنان در 122 غرفه و با حدود 33 هزار عنوان کتاب، در سالن غدیر سمنان برپا می شود.

سوقندی با اشاره به حضور 11 ناشر استانی در این نمایشگاه گفت: یک هزار و 800 عنوان کتاب ناشران استانی در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی که از مهمترین فرهنگ هاست، اظهار داشت: کتاب مادر تحول، تمدن و فرهنگ است و میزان مطالعه، کتاب، کتابخانه و کتابخوان و مطالعه به عنوان شاخص فرهنگ محسوب می شود.

سوقندی با اشاره به تخفیف 30 درصدی کتابها در این نمایشگاه اظهار داشت: 20 درصد تخفیف با خرید بن کتاب و 10 درصد تخفیف توسط ناشران برای علاقه مندان کتاب در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب سمنان را صبح ها از 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 اعلام کرد و گفت: در صورت استقبال مراجعین، زمان بازدید از نمایشگاه کتاب در سمنان تا ساعت 20:30 و حتی 21 تمدید می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست از رونمایی 92 عنوان کتاب همزمان با آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب در سمنان خبر داد و افزود: این کتابها در سال 94 توسط ناشران استانی در شمارگان 88 هزار و 800 جلد در استان سمنان به چاپ رسیده و منتشر شده است.

سیما رجبی یادآور شد: در هفته کتاب و کتابخوانی که از بیست و سوم آبان آغاز می شود نیز 15 عنوان رونمایی می شود.

وی با اشاره به فعالیت 26 موسسه انتشاراتی در این استان گفت: 11 موسسه در سمنان، چهار موسسه در شهرستان شاهرود، هشت موسسه در دامغان و سه موسسه در گرمسار فعال است.
رجبی افزود: علاوه بر این موسسه ها، 77 چاپخانه نیز در استان سمنان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سالانه شمار زیادی کتاب از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بین کتابخانه های عمومی، ادارات، کانون های مساجد و ... توزیع می شود، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش 250 میلیون ریال کتاب در بین این دستگاه ها و مراکز توزیع شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از چهاردهم آبان، خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی این نمایشگاه برنامه های فرهنگی و هنری و ادبی مختلفی در سمنان برگزار می شود که تجلیل از فعالان فرهنگ مکتوب، برگزاری نشست های ادبی، نقد کتاب، تجلیل از خادمان چاپ و نشر و دوسالانه کتاب سمنان و ... از مهمترین این برنامه ها است.

نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان پنجشنبه این هفته در سالن بزرگ غدیر سمنان واقع در بلوار بسیج، با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می شود.


ویدیو مرتبط :
تیزر یازدهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان - 1