فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اداره محیط زیست از حوزه هنری برای ساخت فیلم کمک بگیرد


به گزارش خبرنگار ایرنا ستار چمنی گل روز یکشنبه در مراسم افتتاح جشنواره فیلم سبز در سنندج، افزود: ظرفیت ها و استعدادهای خوبی در استان کردستان وجود دارد که برای تولیدات هنری و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست نیاز به حمایت دارند.
وی به جشنواره بین المللی فیلم سبز اشاره کرد و گفت: با اینکه ایران این جشنواره را آغاز کرد اما چندین سال وقفه در آن ایجاد شد.
وی ادامه داد: در این بین کره جنوبی سال ها پس از ایران به برگزاری چنین جشنواره ای پرداخت و بدون وقفه هرساله آن را برگزار می کند.
رضا باغبانی یکی دیگر از فیلم سازان و هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: امسال از بسیاری از سال های دیگر برای دریاچه زریبار سخت تر خواهد بود.
وی افزود: به دلیل افزایش بارندگی ها میزان رسوبات ورودی به دریاچه افزایش پیدا می کند که این تهدیدی برای زریبار است.
باغبانی از قادری معاون امور عمرانی استاندار کردستان و رییس ستاد نجات بخشی زریبار که در این مراسم حضور داشت خواست در رابطه با سد خاکی بسته شده بر روی زریبار و همچنین ورود آب رودخانه دریاچه قزلچه سو به دریاچه با توجه به اینکه عامل ماندن رسوبات و ورود آن به زریبار است، تجدید نظر صورت گیرد.
مسوول روابط عمومی اداره محیط زیست کردستان نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم سبز هوشیارتر ساختن مردم و مسوولان نسبت به محیط زیست و به کار گرفتن ابزارهای فرهنگی و هنری برای رساندن پیام های زیست محیطی است.
محمد حقمرادی افزود: از استان کردستان 25 نفر در حوزه عکس دراین جشنواره آثار ارایه کردند که پنج نفر به بخش داوری راه یافتند.
وی ادامه داد: همچنین 27 اثر در حوزه فیلم نیز از کردستان به این جشنواره ارسال شد که سه اثر به بخش داوری رسید.
به گفته وی یک اثر نیز در بخش هنرهای تجسمی از استان کردستان به بخش داوری رسیده است.
حق مرادی با اشاره به اینکه محیط زیست سازمانی است با ابزار و امکانات محدود و حیطه کاری گسترده، از هنرمندان و مردم خواست به کمک این سازمان بیایند.
برگزاری جشنواره بین‌ المللی فیلم سبز دچار وقفه‌ای 10 ساله شده بود و سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم به احیای این جشنواره به عنوان یک اقدام فرهنگی قابل توجه در زمینه حفاظت محیط زیست گرفت.
این جشنواره در سراسر کشور از 24 اردیبهشت آغاز شده است و تا 31 همین ماه با پخش فیلم های منتخب به کار خود ادامه می دهد.
در استان کردستان نیز در چهار سالن دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان فیلم های جشنواره به نمایش در می آید.
جمشید فرجوند، رضا باغبانی، ستار چمنی گل، مسعود مرادسلیمی، جلال ساعدپناه، جعفر غلامی،سامان حسین پور، محمد صفرنگ، کیوان مجیدی، آرمان منبری، ماشاالله احمدی، آکو زندکریمی، امیر احمدزاده، زهره گل زردی، بهمن شهبازی، بختیار صمدی و شیرکو کانی سانانی کسانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
برخی از این هنرمندان به دلیل فعالیت در حوزه محیط زیست و همکاری با اداره حفاظت از محیط زیست و برخی دیگر نیز به دلیل راه یابی اثر آنها به بخش داوری جشنواره بین المللی فیلم سبز مورد تجلیل قرار گرفتند.
6108/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حمله به خرس قهوه‌ای توسط مسیولان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و به کشتن دادن خرس! ( فیلم 18+)