فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مبارزه با رکود عزم ملی می خواهد/حل معضل بیکاری با پویایی تولید


قاسم نوده فراهانی در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه کتاب را فرصت مغتنمی برای تبادل افکار و اندیشه ها و حضور اهالی قلم و نشر دانست و گفت: امروز این فرصت برای همگان فراهم شده تا از این رویداد بزرگ فرهنگی استفاده بهینه داشته باشند.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه های کتاب را موقعیت مناسبی برای رشد سرانه مطالعه در کشور و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انس خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان با کتاب دانست. ‌
رئیس سابق اصناف کشور در ادامه به چاپ و انتشار کتابهای مختلف از سوی صنوف مختلف هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از 21 کتاب شهدای اصناف کشور بودیم.

** حل معضل بیکاری با پویایی تولید
رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی در ادامه به نام گذاری سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان '‌اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل'‌ اشاره کرد و گفت: یک تولید کننده کوچک می تواند با مبلغی جزئی یک حوزه کاری راه اندازی و اشتغالزایی کند، این در حالی است که در سال های گذشته شاهد تعطیلی یا ضعف بسیاری از این تولیدی ها در کشور بوده ایم.
نوده فراهانی تصریح کرد که در سال جاری با پویایی تولید در حوزه اقدام و عمل می توانیم اقدامی مفید انجام دهیم.

** اختصاص وام کم بهره به واحدهای تولیدی کوچک
وی، با اشاره به وجود هفت میلیون شغل در حوزه اصناف کشور افزود: این مسئله مستلزم چند کار در سال جاری است تا اشتغال زایی در حوزه اصناف توسعه یابد که یکی در حوزه اقتصاد مقاومتی است که راه اندازی تولیدی های کوچک را شامل می شود.
رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی در عین حال بر لزوم تخصیص وام های کم بهره در حوزه تولیدات و نوسازی ماشین آلات برای اصناف خرد اشاره کرد و گفت: این اصناف می توانند کالایی با کیفیت تولید کنند تا پاسخگوی ملت شریف ایران باشد و توسعه صادراتی داشته باشیم.

* تولید حرف اول کشور را می زند
فراهانی همچنین با اشاره به توسعه پذیر بودن اصناف، لزوم نظارت بر اصناف و تخصیص
حمایت های مالی را بیان کرد و افزود: واردات بی رویه کالا موجب کشیده شدن واحدهای تولیدی به سمت واسطه گری خواهد شد و چون به تولیدکنندگان یارانه ارائه نشده، نمی توانند رقابت کتند و کالای تمام شده آن ها گران تر ارائه می شود.
رئیس سابق اصناف کشور با تاکید بر اینکه تولید در کشور حرف اول را می زند و ما را از وابستگی های به غیر دور می کند، گفت: رونق تولید و پویایی آن منجر به صادرات انبوه و بی نیازی کشور به دیگران شده و در نتیجه رشد و شکوفایی در اقتصاد کشور را شاهد خواهیم بود.
فراهنگ**1355**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راهکارهای اتحادیه اروپا برای حل معضل بیکاری جوانان