داستان عضو حزب الله لبنان که جاسوس درآمد (+عکس)


شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گزارش داد: این عضو حزب الله لبنان پس از انتقال به صف ارتش اسرائیل در رتبه افسری در لشکر جولان مشغول به فعالیت است.

یکی از شبکه های تلویزیونی اسرائیل گزارشی را یک لبنانی منتشر کرده است که 10 سال در حزب الله لبنان به عنوان جاسوس فعالیت می کرد سپس به ارتش اسرائیل منتقل شد و هم اکنون در این نیروی نظامی مشغول به کار است.

به گزارش عصرایران، عکس این فرد را نیز شبکه دوم تلویزیون اسرائیل منتشر کرده است.

شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گزارش داد: این عضو حزب الله لبنان پس از انتقال به صف ارتش اسرائیل در رتبه افسری در لشکر جولان مشغول به فعالیت است. او حتی از سوی رئیس اسرائیل نیز مورد تقدیر قرار گرفت و مدال سرباز ممتاز را دریافت کرد.

داستان عضو حزب الله لبنان که جاسوس درآمد (+عکس)این فرد در دوره فعالیت در حزب الله لبنان "ابراهیم یاسین" نام داشت اما پس از انتقال به ارتش اسرائیل ابراهم عاموس سینیه نام دارد.
او به هنگام فعالیت در حزب الله لبنان  در واحد شماره 504 به عنوان جاسوس کار می کرد.

وی متولد یکی از روستاهای شیعه در لبنان است و اولین تماسش با ارتش اسرائیل به هنگام ورود ارتش اسرائیل به لبنان در اوایل دهه 80 میلادی است. در آن مقطع زمانی همسرش در استانه تولد فرزند بود اما بیمارستان مناسبی در لبنان نبود به همین دلیل یک هواپیمای اسرائیلی همسر او را برای تولد فرزند به یکی از بیمارستان های شهر حیفا اسرائیل منتقل کرد.
از آن زمان او تلاش کرد با اسرائیل به انتقال اطلاعات بپردازد.

حزب الله لبنان هم در مقطعی به او مشکوک شد و وی تحت بازجویی شدید قرار گرفت اما وی پرونده اتهامی وی به دلیل نبود دلایل، بسته شد. او اطلاعات نظامی و امنیتی را از حزب الله لبنان به اسرائیل منتقل کرده بود.

عماد مغنیه فرد دیگری بود که در مقطعی، حزب الله لبنان به او مشکوک شد و وی تحت بازجویی شدید قرار گرفت اما پرونده اتهامی علیه او هم بسته شد.

ابراهیم در مدت 10 سال کار در حزب الله لبنان، بارها توانست با عبور از مرز لبنان، وارد اسرائیل شود و با مقامات جاسوسی اسرائیل دیدار کند.
در سال 1997 اسرائیل احساس کرد که شرایط در لبنان مناسبت نیست به همین دلیل اسرائیل او و اعضای خانواده 5 نفره اش را از لبنان به اسرائیل منتقل کرد. این خانواده نیز از اسلام به دین یهودیت تغییر دین داد.


ویدیو مرتبط :
کوچکترین عضو حزب الله لبنان