علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۶۲۳۲ استاندارد شغلی در اردبیل تعریف شد/افزایش در برنامه ششم


به گزارش خبرنگار مهر، یونس ممی زاده عصر شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در تشریح جایگاه راهبردی مهارت‌آموزی در اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه ۲۵ مرکز دولتی و ۱۹۵ مرکز غیردولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان دایر است، تصریح کرد: در مراکز ۱۷۴ کارگاه آموزشی دایر شده و هزار و ۲۲۰ دوره آموزشی در سال برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه برای مراکز شش هزار و ۲۳۲ استاندارد شغلی تعریف‌شده است، اضافه کرد: این در حالی است که تعداد استانداردها در کشور ۱۳ هزار عنوان است و در نظر داریم در برنامه ششم نسبت به تعریف استانداردهای دیگر اقدام کنیم.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان بابیان اینکه استانداردها در فناوری ۳۱۸ مورد، در فرهنگ و هنر ۵۱۸ مورد، در کشاورزی هزار و ۹۵ مورد و در خدمات هزار و ۱۳۵ مورد و مابقی در صنعت است، تأکید کرد: فنی و حرفه‌ای استان به‌طور میانگین هفت میلیون نفر ساعت آموزش در سال دارد.

ممی زاده ازجمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را طراحی و استقرار نظام جامع مهارت، توجه به نیازسنجی آموزشی، توانمندسازی مهارتی دانش‌آموختگان و تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و افزود: عمده تمرکز در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌وری خواهد بود.

وی بابیان بهره‌وری اصل آموزش مهارتی است، اضافه کرد: با مهارت‌آموزی سرمایه انسانی بهره‌وری محقق می‌شود.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد اجرایی را گسترش و بهبود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای راهبردی نوین، توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارخانه و اجرای برنامه ملی ارتقای توان تولید علمی عنوان کرد.

ممی زاده افزود: درعین‌حال به‌منظور اجرای بهینه برنامه‌های ایجاد شورای راهبری و هماهنگی آموزش‌های مهارتی در استان پیشنهاد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
استاندارد صدا و کاهش شنوایی شغلی