سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاکید روحانی بر همکاری تهران - سئول در عرصه توسعه ثبات در خاورمیانه


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در دیدار «یان بیون سه» وزیر خارجه کره جنوبی اظهارداشت: اکنون فضای مناسبتری برای گسترش همکاری‌های تهران – سئول به عنوان دو کشور دوست فراهم آمده است که باید از این فضا به نحو مطلوبی برای پیشرفت دو ملت بهره گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های کره‌ای بتوانند همپای دیگر رقبای خود برای حضور فعالتر در بازار ایران بکوشند و سطح همکاری‌های خود را به ویژه با بخش خصوصی ایران بیش از پیش گسترش دهند.

رئیس‌جمهور روابط ایران و کره جنوبی را روابطی دوستانه و رو به توسعه دانست و تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری با توانمندی‌ها و جایگاه ممتاز منطقه‌‌ای و کره جنوبی به عنوان کشوری مهم در شرق آسیا، ظرفیت‌های قابل توجهی برای گسترش روابط در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارند.

روحانی در ادامه با اشاره به برخی اشتراکات فرهنگی مردم  دو کشور گفت: ایران و کره جنوبی همچنین می‌توانند همکاری‌های گسترده و مفیدی در عرصه‌های فرهنگی، علمی و تقویت صنعت توریسم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ایران و کره جنوبی می‌توانند در عرصه توسعه صلح و ثبات در خاورمیانه و آسیای شرقی و نیز همکاری‌های نوع‌دوستانه در راستای کمک به انسان‌های مظلوم و تحت ستم، همکاری و همفکری داشته باشند.

«یان بیون سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کره جنوبی مشتاق توسعه و تقویت سطح همکاری‌ها در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی با ایران است ، گفت: شرکت‌های بزرگ کره‌ای بی‌صبرانه منتظر لغو تحریم‌ها و حضور گسترده‌تر در بازار ایران هستند.

وی افزود: بی‌تردید در آینده رفت و آمدهای بسیاری بین مقامات ایران و کره جنوبی انجام خواهد شد و سیل فعالان و بنگاه‌های اقتصادی کره جنوبی به سوی ایران سرازیر خواهد شد.

یان بیون سه با بیان اینکه کره جنوبی همواره ایران را دوست خود می‌داند، اظهارداشت: اشتراکات فرهنگی و روابط تاریخی پنجاه ساله میان دو ملت، بستر مناسبی برای گسترش و تحکیم روابط و تعاملات دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی است.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین مذاکرات موفقیت آمیز هسته‌ای را الگوی مناسبی برای حل مشکلات منطقه‌ای دانست و گفت: در شرق آسیا نیز مشکلات سیاسی زیادی وجود دارد که کشورهای منطقه سعی می‌کنند با تکیه بر مذاکره و گفتگو این مشکلات را حل کنند و مطمئنم به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با مدیریت جنابعالی،  نقش مؤثری در گسترش صلح در منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تاکید روحانی به حضور زنان در عرصه مقاومت