سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اتاق بهداشت 405 مدرسه مروج سلامت در اصفهان تجهیز می شود


كارشناس سلامت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و مركز بهداشت اصفهان روز شنبه به ایرنا گفت: اتاق بهداشت 405 مدرسه مروج سلامت در 23 شهرستان استان همزمان با هفته سلامت ( هفته نخست اردیبهشت) با هدف ارائه خدمات بهداشتی در مدرسه بطور كامل تجهیز می شود.
زهرا آبتین افزود: این اتاق ها با اعتبار تخصیص یافته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بمنظور شناسایی و مدیریت مشكلات بهداشتی (جسمی، روانی و عاطفی ) و اقدام فوری برای جلوگیری از عوارض بعدی به تجهیزاتی مانند تخت معاینه، وسائل كمك های اولیه و معاینه مجهز می شوند.
وی با اشاره به انتخاب 923 مدرسه در استان اصفهان بعنوان مدارس مروج سلامت اظهار كرد: برنامه مدارس مروج سلامت از سال 1389 با هدف ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان آغاز شده است.
این كارشناس با اشاره به هشت شاخص برای مدرسه مروج سلامت، آنها را ارائه خدمات بالینی در مدرسه ، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه در مدرسه، تحرك فیزیكی و فعالیت بدنی در مدرسه، ارتقای سلامت كاركنان مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدرسه و مشاركت والدین و جامعه در برنامه های سلامت در مدرسه و شبكه داوطلبان سلامت دانش آموزان عنوان كرد.
آبتین افزود: اردیبهشت امسال از بین مدارس مروج سلامت استان، اتاق بهداشت 405 مدرسه و مابقی آنها در آینده تجهیز می شود.
وی تعداد مربیان بهداشت فعال در استان اصفهان را حدود 454 مربی اعلام كرد.
سرمایه گذاری بر روی سلامت نوجوانان و جوانان در محیط های آموزشی بعنوان یكی از مهمترین مداخلات نظام های سلامت مطرح بوده به نحویكه این مهم در قالب یك برنامه فراگیر به نام مدارس مروج سلامت برای ارتقای سلامت نوجوانان و جوانان توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه شده است.
ت/3011/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اولین روز سلامت ( روز جهانی بهداشت ) در مدرسه شریعتی شهرستان كوثر