سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هفته تربیت اسلامی فرصتی برای کیفیت‌بخشی به امور تربیتی در مدارس


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته «تربیت اسلامی» خواستار تلاش جدی فرهنگیان، در ایجاد فضای گفت‌وگو، تبادل نظر و نقد سازنده و راهکارهای بهبود کیفیت شد.

در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است:‌ با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران امور تربیتی و با درود به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، احیاگر تدبیر و امید و درود به تمامی فرهنگیان شریف سراسر کشور.

هشتم اسفند، روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی را گرامی می‌دارم و با تبریک این روز، برای مجموع همکاران دستگاه عظیم تعلیم و تربیت به ویژه دست‌اندرکاران پرتلاش و دلسوز امورتربیتی مدارس کشورآرزوی سلامت و توفیق می‌نمایم.

امورتربیتی شجره طیبه‌ای است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان ساز بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در گستره آموزش و پرورش کشور روئید و برکات معنوی آن، جان و دل گل‌های بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش‌های دینی و انقلاب را شور و شعور بخشید.

براین اساس «هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی» فرصت مناسبی است تا آموزش وپرورش بتواند ضمن ایجاد فضای گفت‌وگو، تبادل نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و کیفیت بخشی به فعالیت‌های امورتربیتی را مورد بررسی قرار دهد.

باعنایت به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت اسلامی در بسترسازی برای رسیدن کودکان و نوجوانان به مراتبی از حیات طیبه، ارج نهادن و تجلیل و قدردانی از زحمات فعالان عرصه امورتربیتی دانش‌آموزان، شایسته است به عنوان یکی از اقدامات اصلی در تقویت زیرنظام منابع انسانی که اصلی‌ترین زیرنظام در تحول آموزش و پرورش است، همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.

مجموعه امور تربیتی که اکنون بیش از سه دهه از تأسیس آن می‌گذرد، در دهه پیشرفت و عدالت و در پرتو عنایات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه و تلاش‌های دولت تدبیر و امید، فرصتی برای نقش آفرینی فعال تر فرهنگی و تربیتی دراختیار دارد تا از طریق هم افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به زیور فضائل اخلاقی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، عدالت گستری، وفاق ملی و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بیاراید و جان دانش آموزان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی مان را سیراب سازد.

برای همکاران حوزه راهبردی تعلیم وتربیت، به ویژه متولیان و متصدیان امور تربیتی دانش‌آموزان، موفقیت و پیشرفت روزافزون در دست یابی به قلّه‌های دانایی و عرصه‌های نوین دانش از درگاه خداوند منّان مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سرود تربیت بمناسبت هفته تربیت اسلامی