سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صادرات روزانه 600 هزار بشکه نفت به چین/همکاری با پکن درقالب جدید


به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا بعدازظهر یکشنبه پس از امضای یادداشت تفاهم در زمینه نفت و گاز با سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران درباره محتویات این یادداشت تفاهم اظهار داشت: این یادداشت تفاهم درزمینه های فروش نفت خام و میعانات گازی، اکتشاف و توسعه، افزایش برداشت، ساخت تجهیزات نفت و گاز، سرمایه گذاری در طرحهای مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.
وی افزود: شرکتهای چینی در دوران تحریم در ایران حضور داشته و کار کردند ابراز امیدواری کرد در پسابرجام همکاری با شرکتهای معتبر چینی در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی ادامه پیدا کند.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: توقع این است که شرکتهای چینی به موقع و با کیفیت خوب پروژه ها را انجام دهند و همچنین در این دیدار، تاکید شد که شرکتهای ایرانی نیز به طور متقابل بر مبنای قرارداد پرداختها را به موقع به شرکتهای چینی بپردازند.
زمانی نیا گفت : شرکتهای مختلف چینی در این نشست حضور داشتند و برای اجرای پروژه در بخشهای مختلف بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ابراز علاقه مندی نشان دادند و امیدواریم همکاری با شرکتهای چینی در پسابرجام با کیفیت بهتری ادامه پیدا کند.
وی درباره میزان فروش نفت خام ایران به شرکتهای چینی هم گفت: قرارداد فروش ٤٣٠ هزار بشکه نفت خام به شرکتهای چینی در بلندمدت امضا شده است و با وجود این قرارداد، شرکتهای چینی اکنون روزانه ٦٠٠ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کنند.
به گزارش ایرنا، وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین یادداشت تفاهم همکاری بلندمدت در صنعت نفت را امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری بلندمدت در بخش نفت و گاز ظهر روز یکشنبه میان « امیرحسین زمانی نیا » معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و « ژانگ یو ژینگ » معاون سازمان ملی انرژی چین، به امضا رسید.
چین یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران است که میزان دریافت نفت آن پس از اجرای برجام بیش از ١٣ درصد افزایش یافت.
شرکت های چینی همانند « سینوپک » و « سی.ان.پی.سی » که در دوران تحریم ها ایران را ترک نکردند، پس از لغو تحریم ها بر حضور پررنگ تر در ایران تاکید دارند؛ این شرکت ها افزون بر حضور در بخش بالادستی نفت ایران برای همکاری در بخش پایین دستی نیز اعلام آمادگی کرده اند.
چین در دوران تحریم با واردات روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت، بزرگ ترین خریدار نفت ایران بود.
شرکت سی.ان.پی.سی چین در سال های گذشته توسعه مرحله نخست میدان آزادگان شمالی را عهده دار بود و شرکت سینوپک نیز توسعه میدان یادآوران را بر عهده داشت.
این دو میدان مهم نفتی جزء میدان های مشترک ایران است و در کنار مرزهای عراق در استان خوزستان قرار دارد.
اقتصام**2022** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات نفت ایران به چین