کاغذ تاخورده منبع الهام میز و قفسه


کاغذ تاخورده منبع الهام میز و قفسهمدآنلاین/ مکس وویتنکو (Max Voytenko) مجموعه‌ای از قفسه و میزهای عسلی و وسط طراحی کرده است که در طراحی شکل آنها از تصویر یک کاغذ تاخورده الهام گرفته شده است. این قفسه‌ها که با نام کرول (Kroll) به بازار عرضه شده است از جنس میله‌های فولادی با روکش پودر طراحی شده و شکل آنها نمادی از شکل موج دریا است.
این محصول در رنگ‌های سیاه، سفید، زرد و آبی عرضه شده و بخش زیگزاگی آن را می‌توان جدا کرده و به عنوان پایه قفسه نیز استفاده کرد. قفسه‌های دیواری این مجموعه نیز برای استفاده مجزا یا ترکیبی با قابلیت ایجاد اشکال مختلف در صورت سوار شدن روی دیوار، طراحی شده است.
طراح این مجموعه که استودیوی لاین اوکراین را هم بنیانگذاری کرده است، می‌گوید: «مجموعه کرول نتیجه تحقیق روی اشکال جدید مبتنی بر توهمات بصری و خطوط گرافیکی است. قفسه‌های این مجموعه را می‌توان به عنوان اشیایی تزئینی هم استفاده کرد. با همین هدف، من مجموعه‌ای از چندین تکه با تعداد موج های متفاوت طراحی کرده ام. با استفاده از این سه تکه می‌توانید ترکیبات مختلفی را روی دیوار ایجاد کنید.»
چارچوب زیگزاگی قفسه‌ها در پایه میزهای کرول نیز تکرار شده است. قسمت رویی این میزها از جنس شیشه گرمادیده است. این مجموعه همچنین دارای یک میز عسلی است چهارپایه است که پایه‌های آن از میله‌های فولادی موجی شکل طراحی شده است. یک میز کنار بلند نیز در مجموعه قرار دارد که پایه‌های آن در واقع چهار میله اریب با همان جنس است.
این طراح اوکراینی می‌گوید: «ایده اصلی ایجاد یک چارچوب خاص بود که نوعی اشکال و فرم‌های شناخته شده را به ما یادآوری کرده و در عین حال انسجام و کیفیت گرافیکی لازم را به‌صورت هم زمان داشته باشد. در نتیجه همین جستجوها به شکلی از موج در کاغذهای تاخورده رسیدم و سپس ساختار همان شکل را در میله‌های فولادی تکرار کردم».


منبع: مدآنلاین


ویدیو مرتبط :
قفسه فلزی،قفسه بندی،قفسه دژپاد،قفسه انبار،قفسه