‌تاکید استاندار بر توسعه زیرساخت‌های زیارتی قم


‌استاندار قم در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران بر لزوم تلاش برای توسعه زیرساخت‌های زیارتی قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، طی سخنانی بر ضرورت تلاش همگان برای رشد و توسعه همه جانبه قم تاکید کرد.

استاندار قم، استفاده ار تجارب گذشته و همدلی و اتحاد مردم و مسؤلان را در رفع مشکلات موثر دانست و افزود: باید از مشاوره کارشناسان و دلسوزان جامعه بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در استان، خدمت در شهر مقدس قم را فرصتی مغتنم برای مسئولین دانست و افزود: بایستی با رعایت اصل صداقت در همه کارها به‌گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم از عهده پاسخگویی به تعهدات خود برآییم.

صادقی با اشاره به مرکزیت قم در زمینه ‌تولید و نشر علوم دینی افزود: حضور علمای اعلام و حوزه علمیه قم و نیز شخصیت‌های ممتاز علمی در استان قم ظرفیتی ویژه برای این شهر فراهم آورده است.

استاندار قم همچنین تبدیل شدن مسجد مقدس جمکران به مأمن مذهبی اقشار مختلف مردم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های زیارتی قم از جمله این مکان مقدس بایستی با مشارکت دولت و دست اندرکاران امر توسعه یابد.

وی در ادامه با اشاره به برخی موانع و تنگناهای توسعه قم، مسائل مهمی چون آب و زیر ساخت‌های عمرانی و حمل و نقل را از جمله اولویت‌های ضروری استان عنوان و تصریح کرد: باید در کنار رفع این مسائل به ضرورت توسعه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استان قم نیز توجه گردد.

حجت الاسلام‌ رحیمیان‌، تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این جلسه با اشاره به نقش تعیین کننده قم در حوادث آخر الزمانی بر اساس احادیث و روایات اظهار کرد: باید با نگاه آینده نگر برنامه ریزی‌های لازم را برای گرایش بیش از پیش جوانان به مسائل مذهبی فراهم نماییم.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر حضور مردم در مسجد مقدس جمکران در سال‌های اخیر افزود: امروزه با وجود هجمه فراوان دشمنان، شاهد حضور رو به افزایش جوانان در مراسم مذهبی و اماکن دینی هستیم و این به برکت نظام جمهوری اسلامی بدست آمده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران قم را قطب بزرگ زیارتی کشور دانست و خاطر‌نشان کرد: شرایط اقلیمی استان قم توسعه بخش‌هایی چون کشاورزی را محدود کرده و ضروری است با وجود ظرفیت‌های معنوی، فرهنگی و مذهبی و نیز حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های مهم در استان مسیر توسعه و رشد بخش فرهنگ و دین در قم را هموار کنیم.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به لزوم افزایش سرانه حضور و اقامت مسافرین و زائرین در استان قم بیان کرد: برای این منظور احداث شهرک اقامتی و رفاهی در زمینی به مساحت 23 هزار هکتار در چهار فاز 5 ساله، 11 ساله، 30 ساله و 50 ساله برنامه ریزی شده است که سهم مهمی در رفع مشکلات اقامتی و خدماتی استان خواهد داشت و موجب اشتغال زایی و افزایش درآمد استان نیز خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فولاد، زیرساخت توسعه صنایع