فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هنرمندان معروف کشور در کارهای خیریه چندان فعال نیستند/ ساماندهی کنسرت‌های خیریه در آینده


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری کنسرت گروه «کامکارها» با عنوان «شادمانه‌ها» برای اجرای خیریه به نفع مؤسسه محک، صبح امروز یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 در خانه هنرمندان برگزار شد.

در این نشست آراسب احمدی مدیرعامل مؤسسه خیریه محک، هوشنگ کامکار مدیر گروه «کامکارها»، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی، محسن رجب‌پور مدیر شرکت ترانه شرقی، نمایندگان حامیان مالی این کنسرت و جمعی از خبرنگاران حوزه موسیقی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست آراد احمدی مدیرعامل موسسه خیریه محک درباره فعالیت‌های این موسسه خیریه گفت: موسسه ما سال 1370 تأسیس شده و با دادن خدمات در برخی بیمارستان‌های تهران آغاز به کار کرد. این فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد تا در نهایت بیمارستان تخصصی سرطان اطفال را افتتاح کردیم. هفته گذشته نیز دومین کنفرانس جهانی سرطان کودک را با حضور 15 متخصص جهانی در ایران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز در بیست و پنجمین سال تأسیس مؤسسه محک پیام هنری خود را با اجرای گروه کامکارها به گوش مردم می‌رسانیم. امیدواریم جشن 50 سالگی این مؤسسه با حرکات و دستاوردهای بزرگتر همراه باشد.

هنرمندان معروف ما چندان در کارهای خیریه فعال نیستند

در ادامه این نشست هوشنگ کامکار آهنگساز و مدیر گروه «کامکارها» گفت: طی سال‌های زیادی که از فعالیتِ گروه «کامکارها» می‌گذرد، ما قدم‌هایی برای کارهای خیریه برداشته‌ایم و چندین اجرا در سراسر کشور به روی صحنه بردیم. برای مؤسسه محک هم برنامه‌هایی برگزار کردیم. از زمان ورود دخترم صبا به موسسه محک با فعالیت‌های این موسسه بیشتر آشنا شدیم و علاقه‌مند شدیم تا این کنسرت را در بیست و پنجمین سال تاسیس موسسه محک برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از همین‌جا خواهشی از هنرمندان کشور دارم تا در فعالیت‌های خیریه بیشتر از این‌ها شرکت کنند. هنرمندان بزرگی در کشور ما فعالیت می‌کنند اما متاسفانه میزانِ برگزاری برنامه‌های هنریِ خیرخواهانه چندان زیاد نیست؛ در حال که برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های هنریِ خیریه هم از نظر معنوی برای هنرمندان مفید است و هم اینکه، به آگاه‌سازی مردم کمک می‌کند. متاسفانه در ایران گروه‌های شناخته شده و خوانندگان معروف چندان در راستای کمک به مؤسسات خیریه قدم برنمی‌دارند. امیدوارم هنرمندان بزرگ به پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

کامکار گفت: برگزاری کنسرت ما شاید از نظر مالی سود چندانی برای مؤسسه محک نداشته باشد، اما می‌تواند این مؤسسه را به مردم معرفی کند. چندی پیش با نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی تصمیم گرفتیم تا طی برنامه‌هایی مدون کنسرت‌هایی به نفع مؤسسه محک و با حضور خوانندگان و گروه‌های مختلف برگزار کنیم. در اینجا باید تأکید کنم که گروه کامکارها برگزاری کنسرت پیش رو در بیست و پنجمین سال تأسیس محک افتخار بزرگی است.

جای خالی ساماندهیِ کنسرت‌های خیریه پر می‌شود

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در بخش دیگری از این نشست گفت: بی‌شک هنرمندان دغدغه‌های بسیاری برای انجام کارهای خیریه دارند اما خلاء ساماندهی این انگیزه ها در فضای هنری کشور وجود داشت. اگر اتفاقات خاصی در زمینه کنسرت‌های خیرخواهانه وجود نداشته، شاید مهمترین دلیلش خلاء‌ سازوکاری مشخص برای ساماندهی به این اتفاقات بوده است. خوشبختانه جلساتی مشترک با مسئولان محک برگزار کردیم تا برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی به نفع مؤسسه‌های خیریه داشته باشیم و کنسرت کامکارها سرآغازی برای این فعالیت‌هاست.

وی تأکید کرد: حلقه اتصال ما و مؤسسه محک برای برگزاریِ کنسرت‌های خیریه، صبا کامکار بوده و به طور حتم هنرمندان بسیاری در آینده کنسرت‌هایی به نفع مؤسسه محک برگزار خواهند کرد.

فعالیت‌های خیرخواهانه به انسان بال پرواز می‌دهند

محسن رجب‌پور نماینده کانون تهیه کنندگان و ناشران خانه موسیقی و مدیر شرکت ترانه شرقی در بخش دیگری از این نشست گفت: وقتی شنیدم که کنسرت کامکارها به نفع موسسه محک برگزار می‌شود بسیار خوشحال شدم و پیشنهاد برگزاری تمامی امور اجرایی کنسرت توسط شرکت ترانه شرقی را پذیرفتم. بلیت‌فروشی این کنسرت از هم اکنون شروع شده و بیشتر بلیت‌ها نیز به فروش رفته‌اند.

وی تاکید کرد: امیدوارم هنرمندان توجه کنند که انجام فعالیت‌های خیرخواهانه بار اجتماعی مثبتی دارد و می‌تواند برای جامعه بسیار مفید باشد. انجام چنین فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای به انسان بال پرواز می‌دهد تا برای کارهای دیگر هم انگیزه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست صبا کامکار در پاسخ به پرسشِ خبرنگار تسنیم مبنی بر علت حضور اسپانسرها در این برنامه‌ و چکونگی کمک آنها به برگزاری این کنسرت، گفت: تمام عواید فروش بلیت‌های این کنسرت متعلق به موسسه محک است. سامانه فروش بلیت، سالن، عوامل اجرایی، هنرمندان و هیچ کس دیگری هزینه‌ای یا درصدی از بلیت‌فروشی را برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی در همه جای دنیا ضمن نشان دادن رویکرد خیرخواهانه خود از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کنند تا چنین رویدادهایی به بهترین شکل ممکن برگزار شوند و این یک تفکر مسئولانه و اجتماعی از سوی این بنگاه‌ها و شرکت‌هاست. این بنگاه‌ها و این شرکت‌ها با چنین فعالیت‌هایی تفاوت‌های خودشان را با بنگاه‌های دیگر که تنها به سود مالی می‌اندیشند نشان می‌دهند. اسپانسرهای کنسرت گروه کامکارها کمک کننده به عواید کنسرت هستند و سعی می‌کنند میزان عواید کنسرت را بالا ببرند.

کنسرت گروه «کامکارها» با عنوانِ «شادمانه‌ها»، پنجشنبه 6 خرداد ساعت 21:00 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
رضاگلزار ومرتضی پاشایی کنسرت خیریه درتالار وزارت کشور