سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با مسئولانی که در پروژه پدیده شاندیز سهل انگاری کردند برخورد می شود


عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در پایان سفر یک روزه خود به مشهد در نشست کوتاه با خبرنگاران افزود: وضعیت این پروژه از نظر حجم تخلفات، نوع عملکرد و سکوت مسئولان، بسیار نادر و متفاوت است.
وی اظهار کرد: کسانی که ظرف چند ماه اخیر به فکر دفاع از حقوق مردم افتاده اند طی هشت سال گذشته کجا بودند ؟
وی گفت: آنها در مسیر این پروژه به طور مرتب تردد کرده آن را دیده اند و برخی هم آن را افتتاح کرده اند چرا طی این سالها هیچ اقدامی نکرده اند ؟
وزیر کشور افزود: تخلف بزرگی در این پروژه در زمینه ثبت شرکت و فعالیت، تملک زمین، صدور جواز، پرداخت حقوق دولت و حق مردمی که سهام خریده اند روی داده است.
وی با بیان اینکه مجموعه ای گسترده از تخلفات در این پروژه شکل گرفته است اظهار کرد: به محض آنکه دولت تدبیر و امید متوجه وضعیت و تخلفات آن شد تلاش کرد پرونده در مسیری قرار گیرد که در وهله نخست حقوق مردم ضایع نشود.
وی ادامه داد: دولت مسئولیت پیگیری و رسیدگی به وضعیت این پروژه را به وزارت کشور سپرد و تاکنون طی جلسات و پیگیری های متعدد مسائل غیر قانونی بودن و تخلفات در زمینه تملک زمین و جوازها و بخشی از مشکلات را حل کردیم که کاری بسیار دشوار بود.
رحمانی فضلی گفت: تملک 30 هکتار زمین به صورت غیر قانونی و تغییر کاربری آن، تملک و ساختمان سازی در 5،5 هکتار مسیر رودخانه که هیچ قانونی چنین اجازه ای نمی دهد و 800 هزار متر مربع ساخت و ساز غیر قانونی بدون طرح جامع و تفصیلی و امثال آن بخشی از تخلفات این مجموعه است.
وی افزود: دولت یازدهم با هدف حفظ حقوق مردم در راستای حل این مشکلات اقدام کرد و گرنه باید همه این ساخت و سازها تخریب می شد.
وی اظهار کرد: چون حقوق مردم اهمیت ویژه داشت تلاش شد با کسب اختیارات ویژه از شورای امنیت و با کمک روسای سه قوه، این موضوع به سرانجام مناسب برسد.
وزیر کشور ادامه داد: مقرر شده است هیات مدیره شرکت مزبور به طور کامل تغییر کند و اعضای آن متشکل از بانک ها و موسسات مالی مربوطه، نمایندگان سهامدار و یک نفر از هیات مدیره قبلی باشند.
وی افزود: بدهی این شرکت بابت تخلف ها و تملک های غیر قانونی آن باید به دولت پرداخت شود که نسبت به تسویه آن ها فرصت داده شده است.
رحمانی فضلی گفت: تلاش می شود ارزش سهام مردم متناسب با حسابرسی و ارزش گذاری واقعی در این حوزه تعیین شود و اجازه تبلیغ رسمی نیز به آن داده خواهد شد که با این کار سهام این شرکت بعد از حل مشکلات با قیمت مناسب عرضه می گردد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در باره انتخابات افزود: کار بر اساس زمانبندی و طبق قانون انجام شده و تبلیغات انتخاباتی نیز در حال انجام است.
وی اظهار کرد: عمده تخلفات در این زمینه تبلیغاتی است و برخی بی اخلاقی ها، تهمت ها، افتراها و بی قانونی ها نیز وجود داشته است.
وزیر کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: مجلس شورای اسلامی مقدس است و نباید آلوده به بی اخلاقی ها، تهمت ها و دروغ باشد.
وی افزود: اگر شکایتی به وزارت کشور و شورای نگهبان برسد به طور قطع رسیدگی می شود و بدین منظور کمیته ای در وزارت کشور فعال شده است که روزانه به شکایات دریافتی رسیدگی می شود.
وی اظهار کرد: تخلفات مربوط به کارمندان به تخلفات اداری و حقوقی ارسال می شود، قسمتی از تخلفات به شورای نگهبان برای درج در پرونده و استفاده در زمینه اعتبارنامه های نمایندگان منتخب منعکس می شود و بخشی هم برای برخورد در اختیار قوه قضائیه قرار می گیرد و در شعبه ویژه ای که به همین منظور ایجاد شده رسیدگی می گردد.
رحمانی فضلی ادامه داد: روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های منتسب به دستگاه های اجرایی که اسامی آنها اعلام شده در صورتی که له یا علیه نامزدها مطلب بنویسند، تخلف محسوب شده و در کمیته مربوطه بررسی و رسیدگی می گردد.
وی گفت: در زمینه دخالت نهادهای نظامی در انتخابات تاکنون موردی مشاهده نشده است.
وی تعداد نامزدهای حاضر در عرصه رقابت های انتخاباتی را براساس آخرین آمار، پنج هزار و 550 نفر عنوان و ذکر کرد: جمعیت واجد شرایط اخذ رای در کشور 55 میلیون نفر است که سه میلیون نفر آنها رای اولی هستند و در روز انتخابات در 52 هزار شعبه رای می دهند.
به گفته وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در مجموع 120 هزار صندوق تدارک دیده شده و بیش از یک میلیون نفر در حوزه های اجرا، حفاظت و امنیت انتخابات فعالیت می کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس قانون نیروی انتظامی مسئول حفظ امنیت صندوق ها است گفت: به تناسب نیاز از نیروهای نظامی و امنیتی از قبیل ارتش و سپاه هم تقاضای کمک شده که احکام آنان در شعبه ها در حال صدور است.
وی افزود: تاکید شده است در روز اخذ رای اطراف صندوق ها و شعبه ها از عکس ها و تبلیغات پاکسازی شود و هیچ تجمعی نیز برگزار نگردد.
رحمانی فضلی پس از این مصاحبه مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.
وزیر کشور صبح امروز به منظور زیارت بارگاه مطهر رضوی و شرکت در مراسم بهره برداری از تعدادی پروژه عمرانی به مشهد سفر کرده بود.
1906 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شرکت عرش چکاد - پروژه هتل پدیده شاندیز