فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نشست هم اندیشی و آسیب شناسی صنایع دستی خوسف برگزار شد


به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مسئول میراث فرهنگی خوسف در این نشست گفت: حوزه صنایع دستی به دلیل ارتباط با هنرمندان و صنعتگران و اهمیت آن در اقتصاد و اشتغال زایی حوزه حساسی است که توجه و اهمیت بیشتری را می طلبد.
شناسایی افزود: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی می توانند با تشکیل شرکت های تعاونی علاوه بر طرح و حل مشکلات خود از حقوق خود دفاع کنند .
وی اخذ نشان استاندارد ملی در رشته های صنایع دستی و احیا رشته های صنایع دستی گیوه شاه زیله و پنبه مله در شهرستان را از اولویت های این نمایندگی برشمرد .
این مسئول گفت: نشان ملی از جمله حمایت هایی است که از سوی معاونت صنایع دستی ایران برای شناسایی آثار شاخص و فاخر مطابق با دستور العمل نشان مذکور
اهدا می شود.
وی این شاخص ها را خلاقیت و نوآوری، نبود آلایندگی زیست محیطی تولیدات، اصالت جغرافیایی تولیدات و... ذکر کرد و گفت: آثاری که موفق به اخذ نشان ملی می شوند، در جلسه داوری نشان مرغوبیت کالا که توسط یونسکو برگزار می شود شرکت داده خواهند شد .
شناسایی با اشاره به دو ماموریت میراث فرهنگی اظهار کرد: یکی از این ماموریت ها احیا و حفاظت از آثار و هنرهای سنتی و دیگری آموزش و حمایت از تولید و فروش صنایع دستی است .
وی با بیان اینکه عملکرد بهتر توسعه اقتصادی در بخش خدمات بیشتر از کشاورزی به اثبات رسید، تصریح کرد: صنعتگران صنایع دستی در دایره ترکیبی از تولید و خدمات قرار دارند که ارزش افزوده آن نیز از تمامی بخش ها بسیار بالاست .
در ادامه هنرمندان و صنعتگران حاضر در این جلسه در رشته های پارچه بافی، گلیم بافی، سفال گری، جاجیم بافی و گوهر تراشی با طرح مشکلات خود، خواستار برگزاری جلسات به صورت ماهانه و تداوم برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در استان و تقویت اطلاع رسانی به موقع برای شرکت هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه ها شدند .
در نشست مذکور بر راه اندازی وب سایت فروش محصولات صنایع دستی شهرستان،
تعامل با تعاونی های فعال و نیمه فعال کشور برای معرفی محصولات و توانمندی های شهرستان و برنامه ریزی جهت ارتقا کیفیت و ایجاد تنوع و نقشه های مبتکرانه با حفظ اصالت در محصولات مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین بر الزام به بسته بندی زیبا در ارائه محصولات در نمایشگاه ها، شناسنامه دار کردن محصول و عرضه محصول با بهترین کیفیت و بسته بندی تاکید شد.
2047/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سومین نشست هم اندیشی شهر،شهروند و رسانه