حضور زنان در تور جهانی والیبال ساحلی در ایران منعی ندارد


زنان و خانواده‌ها نیز می‌توانند تماشاگر بازی‌های والیبال ساحلی تور جهانی FIVB در ایران باشند.

حضور زنان در تور جهانی والیبال ساحلی در ایران:

مسئولان برگزاری بازی‌های والیبال ساحلی تور جهانی FIVB در ایران به مسئولان فدراسیون جهانی وعده دادند که خانواده‌ها می‌توانند تماشاگر این بازی‌ها در جزیره کیش باشند. این یکی از شرایط اصلی دادن میزبانی به ایران بوده است. این بازی‌ها در جزیره کیش که 91.5 کیلومتر مربع مساحت دارد برگزار می‌شود. زمان برگزاری این بازی‌ها 14 تا 19 فوریه است.

تاکنون مسئولان برگزاری این بازی‌ها تعهدی در این باره نداده‌ بودند. 'ریچارد بیکر' مدیر روابط عمومی فدراسیون جهانی در این باره گفت: ما از سوی مسئولان برگزاری تایید گرفتیم که همه طرفداران از هر سن و جنسیتی می‌توانند مسابقه‌ها را از نزدیک ببینند. بدین ترتیب حتی زنان و خانواده‌ها نیز می‌توانند تماشاگر این بازی‌ها باشند.

FIVB پیش از دادن میزبانی به ایران نتوانسته بود چنین تعهدی بگیرد اما امیدوار بود که پس از دادن میزبانی به ایران بتواند در این زمینه نظر این کشور را تغییر دهد. FIVB امیدوار است که تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک ریو تحریم حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران کاملا برداشته شود.

بیکر در این باره گفت: این مسئله بسیار مهم است. ما در حال مذاکره هستیم تا زنان بتوانند بازی‌های لیگ جهانی را از نزدیک ببینند. پیش از این FIVB متهم شده بود که اقدام لازم برای برطرف کردن این قانون را انجام نداده است.

'فابیو آزوادو' مدیرکل FIVB که مسئول اصلی مذاکرات با ایران است اعلام کرد که آن‌ها نمی‌خواهند ایران را تحت فشار بگذارند و احساس می‌کنند که با این روش بیشتر به نتیجه می‌رسند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغseemorgh.com/sportمنبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
پراگ میزبان تور جهانی والیبال ساحلی ۲۰۱۵