سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه اصفهان: اسلام مانع فعالیت بانوان دربیرون از خانه نیست


به گزارش روز چهارشنبه دفترامام جمعه اصفهان ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون بانوان اتاق بازرگانی و جمعی از بانوان فعال اقتصادی اصفهان با وی افزود: حضرت خدیجه به عنوان یک الگوی موفق زن کارآفرین و بازرگان در تاریخ اسلام مطرح است و بر اساس مستندات تاریخی بسیاری از شخصیت های مکه از جمله ابیطالب پدر حضرت علی (ع) از کارکنان این بانوی بزرگ بودند.
وی برقراری تعادل بین مدیریت خانه و فعالیت بیرون از خانه را عامل موفقیت بانوان در زندگی زناشویی و اجتماعی دانست و گفت: نباید خانه داری زنان را دست کم گرفت زیرا خانه داری جهادی است که نیاز به علوم مختلف روانشناسی ،جامعه شناسی و غیره دارد.
آیت الله طباطبایی نژاد افزایش نرخ طلاق در جامعه را چالش جدی پیش روی جامعه دانست و گفت:این خطر از داعش بالاتراست زیرا جامعه را آسیب پذیر می سازد.
زهرا اخوان نسب معاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت این معاونت گفت:از سال 87 بخش بانوان به صورت کمیسیون در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز و امروز به عنوان یک معاونت به بانوان فعال اقتصادی خدمات ارائه می کند .
وی توانمندسازی بانوان و آسیب شناسی چالش های پیش روی فعالیت اقتصادی بانوان را دو رویکرد اصلی معاونت بانوان اتاق اصفهان برشمرد و گفت:برگزاری نشست ها و همایش های آموزشی و کارگاه های توانمندسازی از مهمترین فعالیت های معاونت در دو سال اخیر بوده است .
اخوان نسب نرخ بیکاری زنان را دوبرابر مردان برشمرد و گفت: با وجودی که نرخ تحصیلات بانوان از آقایان افزایش یافته است ولی سهم اشتغال بسیار کمتری دارند.
2093/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عایشه از دفن امام حسن در خانه رسول خدا مانع شد