سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری / دوتارتا شهردار داوائو پیشتاز


به گزارش پایگاه خبری «بی.بی.سی» به نقل از یك مقام ستاد برگزاری انتخابات فیلیپین، با گذشت چند ساعت از پایان زمان رای گیری و شمارش بالغ بر دو سوم آرای اخذ شده، دوتارتا با كسب 11 میلیون رای معادل 39 درصد آرا پیشتاز است.
سناتور «گریس پو» از دیگر شانس های ریاست جمهوری این كشور نیز با كسب 22 درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد.
دوتارتا كه به علت مبارزه با ظلم و فساد از سوی مردم به عنوان «مجازاتگر» لقب گرفته، در ماه های گذشته نیز پیروز نظرسنجی انتخاباتی بوده است.
این در حالی است كه برخی رسانه ها از جمله روزنامه «واشنگتن پست» و «سی.ان.ان» او را با «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا مقایسه می كنند و معتقدند كه سیاست های وی به اندازه ترامپ خطرناك است.
دوتارتا كه با هدف اصلاحات اقتصادی و زیربنایی، مبارزه با فساد و كاغذ بازی و ریشه كن ساختن جرم و جنایت پا به عرصه انتخاباتی گذاشته، برای چند دهه به عنوان شهردار «داوائو» فعالیت داشته است.
پایگاه خبری «سی.ان.ان» در گزارش خود با اشاره به آنچه مبارزه گسترده با جرم و جنایت توصیف شده و برای دوتارتا لقب «مجازاتگر» را به ارمغان آورده، او را متهم به حمایت از صدور حكم اعدام برای خلافكاران، بدون طی فرآیند مرسوم قضایی كرده است.
اظهارات وی در برخی مقاطع نیز جنجال های بسیاری را به دنبال داشته است. دوتارتا روز شنبه در جمع هزاران نفر از طرفداران خود گفته بود : قوانین حقوق بشر را فراموش كنید. سیاست اعدام خلافكاران در مقیاس ملی نیز ادامه خواهد یافت.
این اظهارات وی موجی از نارضایتی را از سوی فعالان حقوق بشر به دنبال داشت و او را در مقام مقایسه با ترامپ قرار داد.
كارشناسان اقبال عمومی از «رودریگو دوتارتا» را نتیجه فعالیت گسترده گروه های تروریستی هم پیمان داعش در جنوب فیلیپین و ناتوانی ارتش در مقابله با آن ها می دانند.
شهروندان فیلیپین امیدوارند كه تیغ برنده عدالت «مجازاتگر» بار دیگر امنیت و آسایش را به خانه های آن ها بازگرداند.
انتخابات عمومی فیلیپین روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهور، سناتورها، اعضای كنگره و گروهی از مقامات محلی در شرایط شدید امنیتی برگزار شد و حداقل ده نفر در جریان خشونت های روز انتخابات كشته شدند.
شبك **آساق ** 9386 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پنج نکته درباره انتخابات ریاست جمهوری