سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نامه نوشت: «سید میانجی» در حاشیه فهرست ائتلاف اصول‌گرایان


نامه نوشت: «سید میانجی» در حاشیه فهرست ائتلاف اصول‌گرایاننامه نیوز/ متن پیش رو در نامه نیوز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

درحالی خیابان‌های شهر از عکس‌های ائتلاف اصول‌گرایان پر شده است که عکس بزرگ‌تر حداد عادل نسبت به دیگر نامزدها زمینه برخی دلخوری‌های سیاسی را فراهم کرده است. درحالی که قرار بود این فهرست بدون سرلیست باشد اما به نظر می‌رسد در تبلیغات منتشر شده حداد عادل سرلیست اصول‌گرایان است.

در این میان اما داستان حکایت از مسئله‌ی دیگری دارد. بخشی از جریان اصول‌گرا به هدایت حداد عادل و زاکانی در تلاش هستند تا ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس نهم را در این لیست در حاشیه قرار دهند. بسیاری از جریان‌های اصول‌گرا ابوترابی فرد را شایسته تر از حداد عادل و هر فردی دیگری برای سرلیستی اصول‌گرایان می‌دانند.

جریان تندرو اصول‌گرا به ویژه زاکانی از رفتارهای ابوترابی فرد در جریان بررسی برجام به ویژه دلخور و معتقد هستند که او نقش ویژه‌ای در خنثی کردن طرح‌ آنها برای عدم تصویب برجام در مجلس داشته‌است. به خاطر همین معنا تلاش می‌کنند این روحانی برجسته مجلس نهم که همیشه در مسائل سیاسی کشور نقش یک میانجی را داشته است، در حاشیه قرار بگیرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در اوج حملات جلیلی در فراکسیون ویژه برجام به ظریف و توافق هسته‌ای، لغو قطعنامه های گذشته را «پیروزی بسیار بزرگ» دانست که «نمی توان به راحتی از آن گذشت» و خطاب به جلیلی گفت: «تفاوت ویژه ای بین دو مقطع مذاکرات می بینم، اگر در دوره خودتان اجازه مباحثه می دادید احتمالا قطعنامه 1929 تصویب نمی شد»

او جلیلی را به عدم پاسخ گویی متهم کرد و گفت:« اعتقاد بنده این است که اگر در آن زمان که سه قطعنامه به تصویب رسید نقد و بررسی هایی صورت می گرفت، می توانستیم به نقش دولت که نقش بازدارنده داشت، کمک کنیم. ما بارها از شما برای حضور در کمیسیون امنیت دعوت کردیم اما تنها شما یک بار در جلسات حضور پیدا کردید. اگر اجازه می دادید بحث و مباحثه ای صورت می گرفت احتمال داشت تصویب قطعنامه 1929 به تاخیر بیفتد و یا حتی تصویب نمی شد.»

این نقش پررنگ بعد از دست دادن ظریف با اوباما نیز ادامه داشت. ابوترابی فرد در پی حملات بی‌ادبانه «بهرام بیرانوند» نماینده دلواپس مجلس به ظریف با قطع سخنان این نماینده مجلس گفت:« باید در سخن گفتن در رابطه با وزیر خارجه به‌عنوان یک مقام مسئول، ادبیات رعایت شود. احساس غیرت دینی و دفاع از انقلاب و رهبری و خون شهدا در افرادی مانند آقای ظریف از بنده کمتر نیست، حال ممکن است براساس تصمیمی اقدامی کرده باشند که این اقدامشان مورد نقد بنده، شما و بسیاری از دوستان باشد، اما بنا نیست که یک انسان و افرادی که در تاریخ زندگی‌شان در خدمت انقلاب، امام و رهبری بوده‌اند، ما آنها را با ادبیاتی که شایسته نیست، نقد کنیم.»

ابوترابی فرد تمام قد از ظریف و دولت حمایت کرد و حالا جریان مخالف دولت تلاش می‌کند به هر شکل ممکن انتقام آن روزها را از «سید میانجی» بگیرد. گفتنی است برخی از بزرگان جریان اصول‌گرا نیز متوجه این مسئله شده‌اند و نارضایتی خود را از این روند و به ائتلاف اصول‌گرایان اعلام کرده‌اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: نامه نیوز


ویدیو مرتبط :
سید احمد خمینی چه نامه ای به آیت الله منتظری نوشت