فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



موسیقی ایرانی در جمع علاقه‌مندان اسپانیایی + تصاویر


به گزارش خبرگزاری تسنیم، به همت رایزنی فرهنگی‌ ایران در اسپانیا و با همکاری اداره‌کل امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شهرداری قزوین، گروه موسیقی‌ سنتی «فرهنگ» قزوین در روزهای پنجشنبه و جمعه (26 و 27) آذر در محل بنیاد سه فرهنگ اسپانیا در شهر جنوبی سِویا، به اجرای برنامه پرداخت.

در ابتدای اجرای برنامه موسیقی‌ گروه «فرهنگ»، خوسه مانوی سرورا، مدیرکل بنیاد سه فرهنگ اسپانیا، به بیان توضیحاتی‌ در خصوص کشور ایران پرداخت.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ دیرینه ایران، ابراز خوشحالی کرد که توانسته است گروهی از ایران را برای موسیقی‌ دعوت کند و همچنین اشاره کرد که برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی را در آینده‌ای نزدیک با همکاری رایزنی فرهنگی‌ ایران برگزار خواهد کرد.

در ادامه نیز علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ ایران در اسپانیا در سخنانی با اشاره به ولادت‌های خجسته دین اسلام و مسیحیت در ماه جاری و تبریک ولادت نبی گرامی‌ اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین ولادت حضرت عیسی مسیح (ع)، از همکاری شهرداری قزوین و بنیاد سه فرهنگ در اعزام و میزبانی گروه موسیقی «فرهنگ» قدردانی‌ کرد.

وی همچنین با اشاره به تاریخ روابط فرهنگی‌ ایران و اسپانیا، آن را یک نمونه خوب از تعاملات بین ملل ارزیابی کرد و با اشاره به حضور پررنگ آثار برجسته معماری اسلامی ایرانی در منطقه آندلس به ویژه در شهر سویا ـ که به دلیل قرن‌ها حضور اسلام در این کشور اتفاق افتاده است ـ آن را نمونه‌ای از تمدن غنی ایرانی دانست که شایسته معرفی‌ برای مردم فرهنگ‌دوست اسپانیا بوده و موجبات آشنایی بیش‌تر دو ملت متمدن ایران و اسپانیا را با یکدیگر فراهم خواهد کرد.

در ادامه و پس از معرفی‌ اعضای گروه سنتی «فرهنگ» متشکل از محمدحسین یزدی (سرپرست گروه و نوازنده تنبک)، علی‌ سعیدی (خواننده)، بهزاد محسنی (نوازنده کمانچه)، علیرضا یزدی (نوازده بم تار) و رضا جهانی‌ (آهنگساز و تنظیم‌کننده)، به توضیحاتی‌ در خصوص سازهای هنرمندان پرداخته شد.

گروه سنتی «فرهنگ» با اجرای آهنگ‌های سنتی موسیقی‌ در سالن مملو از جمعیت ساختمان باشکوه بنیاد سه فرهنگ، لحظات بسیار خوبی‌ را برای حاضران فراهم کرد؛ به‌گونه‌ای که به شدت مورد تشویق شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

گروه موسیقی‌ سنتی «فرهنگ» که از حمایت شهرداری قزوین در این سفر برخوردار بود، بر اساس قرارداد تفاهم همکاری رایزنی فرهنگی‌ ایران با بنیاد سه فرهنگ اسپانیا، به سویا سفر کرده است.

بنیاد سه فرهنگ، از نهادهای فرهنگی‌ برجسته و مشهور اسپانیا در شهر تاریخی سویا است که گفت‌وگوی 3 ادیان مسیحی، اسلام و یهودیت را دنبال می‌کند و همچنین به معرفی‌ فرهنگ و هنر منطقه آندلس می‌پردازد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جواد فروغی در جمع علاقه مندان به قرآن