سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در جلسه معلمان با وزیر آموزش و پرورش چه مشکلاتی مطرح شد؟


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در دبستان شهیدان تقی‌زاده واقع در منطقه کهریزک مراسم سپاس معلم حضور داشت.

در حاشیه این مراسم معلمان جلسه گفت‌وگویی را با وزیر آموزش و پرورش برگزار کرده و مشکلات خود را مطرح کردند که عمده این مشکلات پیرامون وضعیت نیروهای حق‌التدریس، مطالبات آنها و وضعیت بهبود معیشت فرهنگیان بود.

در این جلسه یکی از معلمان حق‌التدریس با اشاره به اینکه این گروه نسبت به وضعیت شغلی خود نگران بوده و خواستار مشخص شدن وضعیت استخدامی‌شان هستند، گفت: معلمان حق‌التدریس ماه‌هاست که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

یکی دیگر از معلمان بیان کرد: از سال 79 در آموزش و پرورش مشغول فعالیت بوده و پس از آن پیمانی شدم اما سوابق 10 سال فعالیتم به صورت حق التدریس محاسبه نشده است. همچنین تقاضا داریم افزایش حقوق فرهنگیان یا پرداخت مطالبات آنها رسانه‌ای نشود.

مربیان پیش دبستانی نیز مشکلات خاص خود را عنوان کردند از جمله اینکه با 15 سال سابقه فعالیت به دلیل غیرمرتبط بودن رشته تحصیلی‌شان به صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

در ادامه این جلسه علی اصغر فانی در پاسخ به سوالات مطرح شده توسط فرهنگیان، عنوان کرد: بارها اعلام کرد‌ه‌ایم که در این وزارتخانه فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل کردیم و فرهنگیان آزادانه نظر داده و انتقاد می‌کنند که این موارد می‌تواند به ما برای بهبود و اصلاح شرایط کمک کند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 100 کلاس درس توسط خیران ساخته شده است یعنی بیش از 20 درصد کلاس‌های درس کشور توسط خیران ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص احتساب سابقه خدمت نیروهای حق‌التدریس عنوان کرد: قوانین کشور محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده است و تعدادی از معلمانی که رسمی یا پیمانی شده‌اند و سابقه حق‌التدریس دارند که این سوابق برایشان محسوب نشده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

فانی ر خصوص جذب مربیان پیش دبستانی، مطرح کرد: مجلس در مرداد سال 94 مصوبه‌ای داشت که براساس آن آموزش و پرورش برحسب نیاز نیروهای پیش دبستانی با رشته‌های مرتبط را به صورت حق‌التدریس جذب می‌کند و طبق این قانون ما اقدام به جذب افرادی می‌کنیم که به رشته و تخصص آنها نیاز داریم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت مربیان پیش دبستانی و استخدام آنها، گفت: استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش وپرورش از طریق برگزاری آزمون امکان پذیر است و ما نمی‌توانیم بدون برگزاری آزمون، نیرو جذب کنیم. در سال‌های گذشته بدون ضابطه استخدام‌هایی در آموزش و پرورش صورت گرفته که غیرقانونی بود اما ما براساس ضوابط عمل می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعلام افزایش حقوق فرهنگیان در رسانه‌ها، بیان کرد: ما به هیچ عنوان تمایل نداریم که افزایش حقوق را اعلام کنیم اما خبرنگاران به ما فشار می‌آورند و اصرار می‌کنند و ناچار هستیم تا جواب آنها را بدهیم بارها در سایت‌ها نوشته‌اند که این دولت هیچ کاری برای معلمان انجام نداده است و ما ناچار هستیم که به این سخنان پاسخ داده و از خود دفاع کنیم.

فانی عنوان کرد: هم اکنون رشد حقوق معلمان نسبت به وضعیت تورم بیشتر است ولی در دولت قبل اینگونه نبود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جلسه رای اعتماد به وزیر آموزش پرورش - مخالفت حسین طلا