رفع وزوز گوش با طب سنتی


سید مهدی میرغضنفری درباره تدابیر رفع وزوز گوش اظهار داشت: وزوز گوش ناشی از غلبه گرمی و خشکی در بدن است.

به گفته وی گاهی اوقات وزوز گوش ناشی از ضعف در سیستم گوارش و معده است که سردی معده موجب صعود بخارات معده به سمت مغز می‌شود و تدبیر رفع وزوز گوش در این افراد با تقویت معده برطرف می‌شود.

یک دستیار تخصصی طب سنتی افزود: در افرادی که مزاج گرم دارند و دچار غلبه سودا هستند, وزوز گوش بیشتر رخ می‌دهد؛ عدم مصف غذاهای سرخ کرده و فست فود در این افراد می‌تواند تا حدی از وزوز ممانعت شود.

میرغضنفری اضافه کرد: تجمع مواد زائد در بدن و مصرف غذاهای حاضری از علل اصلی بروز وزوز گوش است که کم خوردن، خوب جویدن غذا، پرهیز از روی هم خوردن چند نوع غذا با هم, پرهیز از خوردن آب همراه  با غذا می‌تواند به درمان وزوز گوش کمک کند.

وی ادامه داد: چکاندن یک قطره روغن بنفشه به داخل هر سوراخ بینی به رطوبت بخشی مغز کمک کرده و موجب کاهش وزوز گوش می شود؛ چکاندن روغن بنفشه به داخل بینی به رفع اختلالات خواب هم کمک می‌کند.

یک دستیار تخصصی طب سنتی افزود: پیاده روی منظم روزانه، جمام یک روز در میان و عدم یبوست مزاج و استفاده از سنگ پا در حمام, پرهیز از خواب روز, پرهیز از پشت هم و با فاصله کم غذا خوردن در رفع بیماری‌ها بسیار اثرگذار است.

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
درمان وزوز گوش با طب سوزنی (آقای رضایی)