علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



معاون بنیاد ملی نخبگان: کمتراز سه اختراع در بین هزار اختراع تجاری می شود


به گزارش ایرنا دکتر غلامعلی منتظر چهارشنبه در جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس در سرسرای آمفی تاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد:برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان باید قدرت خردورزی انسان ها مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: این موضوع در نظام آموزش عمومی، عالی و مهارتی کمتر مورد توجه قرار گرفته بنابراین باید آموزش ها در زمینه ایجاد ارزش افزوده از فعالیت ها ارائه شود.
منتظر با اشاره به اینکه خلاقیت، شاه کلید تحقق اقتصاد دانش بنیان است ادامه داد: خلاقیت اشخاص به این معنا است که در دنیای جدید در جهتی حرکت کنیم که این عامل به شکل نهادی معنا پیدا کند.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر فاصله زیاد بین اختراع و نوآوری اظهار کرد: تلاش ما این است که ایده های فردی به ایده های نهادی تبدیل شده و ارتقا یابد.
وی در خصوص وضعیت بودجه بنیاد ملی نخبگان گفت: وضعیت بودجه برای سال 95 در رابطه به نخبگان خوب است، و تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد.
معاون بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: امسال تاکنون یک هزار و 500 اختراع بررسی شده که پیش بینی شده 10 تا 15 درصد این اختراعات، برگزیده های کشوری شوند که از این تعداد باید در 10 سال آینده، 10 شرکت ایجاد شود که برندهای ملی و بین المللی شوند.
وی اضافه کرد: نهادهای صنعتی برجسته مانند شرکت ملی حفاری باید خلاقیت های خود را پرورش دهند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که مبلمان شهری به گونه ای باشد تا دانشگاه از عناصر جدی این مبلمان باشد به عبارت دیگر در نظام توسعه علم، فناوری و شهری نقش بازی کند.
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز اظهار کرد: 120 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 70 طرح به جشنواره راه یافتند.
دکتر علیرضا زراسوندی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد فضای حرکت و نشاط به منظور جهت دادن به مبتکران و مخترعان کشور و توانمندسازی به سمت تجاری سازی است.
جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس ویژه استان های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به میزبانی خوزستان در روزهای 9 و 10 دی در آمفی تاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه دارد.
3004/ 6037

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نگاه تحلیلی به تجاری‌سازی یک اختراع