سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ برای جلوگیری از هک شدن تلگرام چه اقدامی را انجام دهیم؟


آی تی آموزی/ برای جلوگیری از هک شدن تلگرام چه اقدامی را انجام دهیم؟

برنامه پیام رسان تلگرام یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین برنامه ها در بین کاربران تلفن های هوشمند و حتی رایانه ها در سراسر جهان و به خصوص ایران است و تعداد بسیار زیادی از آنها از تلگرام به عنوان اصلی ترین برنامه پیام رسان و حتی پر بازدیدترین برنامه شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. همین نکته باعث شده توجه گروه های مختلفی به تلگرام جلب شود که طبیعتا یکی از این گروه های مختلف هم هکرها هستند. تا به حال صحبت خاصی درباره مسائل و مشکلات امنیتی تلگرام به میان نیامده بود اما حالا اطلاعاتی که روی Github منتشر شده اند نشان می دهند تلگرام هم قابلیت هک شدن دارد. برای بیشتر دانستن درباره این نکته و همچنین راه جلوگیری از هک شدن حساب کاربری تلگرام در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دیتا لینک/ برنامه پیام رسان تلگرام یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین برنامه ها در بین کاربران تلفن های هوشمند و حتی رایانه ها در سراسر جهان و به خصوص ایران است و تعداد بسیار زیادی از آنها از تلگرام به عنوان اصلی ترین برنامه پیام رسان و حتی پر بازدیدترین برنامه شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. همین نکته باعث شده توجه گروه های مختلفی به تلگرام جلب شود که طبیعتا یکی از این گروه های مختلف هم هکرها هستند. تا به حال صحبت خاصی درباره مسائل و مشکلات امنیتی تلگرام به میان نیامده بود اما حالا اطلاعاتی که روی Github منتشر شده اند نشان می دهند تلگرام هم قابلیت هک شدن دارد. برای بیشتر دانستن درباره این نکته و همچنین راه جلوگیری از هک شدن حساب کاربری تلگرام در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

به گفته وب سایت TNW، اولا فلیسبک، کشف کننده حفره موجود در تلگرام توضیح می دهد که هکرها می توانند به وسیله بارگزاری یک خط دستور ثالث در زمانی کوتاه به بخش بسیار زیادی از داده های تلگرام دسترسی پیدا کنند که به وسیله آنها می توان مشخص کرد فرد هک شده در حال مکالمه با چه کسی است. البته داستان کمی پیچیده تر و دارای نکات تخصصی بیشتری است، اما به طور خلاصه اگر تنظیمات تلگرام شما به گونه ای باشد که همه بتوانند ببینند آخرین بار چه زمانی آنلاین هستید، هکر فقط به شماره تلفن شما نیاز دارد و آن وقت فرآیند هک شدن آغاز خواهد شد و شما در معرض سرقت اطلاعاتتان قرار خواهید داشت. هکر در چنین شرایطی قادر است ببیند فرد مورد نظر در حال ارسال و دریافت پیام با چه کاربران دیگری می باشد. هک شدن به خصوص زمانی که قربانی و هک کننده دارای دوستان مشترک باشند ساده تر خواهد شد.

در پاسخ به این نقص، تیم توسعه دهنده تلگرام اعلام کرده است که راه حل ساده ای برای جلوگیری از هک شدن وجود دارد. در این برنامه کاربران می توانند به راحتی مشخص کنند جه کسانی قادر به دیدن وضعیت آنلاین – آفلاین بودن آنها هستند. کافی است از مسیر Settings، به قسمت Privacy & Security رفته و منوی Last Seen را پیدا کنید. در اینجا برای اطمینان خاطر از بستن همه راه های هک شدن کافی است انتخابتان را روی Nobody قرار دهید. همچنین اگر برایتان ضروری است که بعضی از افراد حاضر در لیست مخاطبانتان حتما از وضعیت آنلاین و آفلاین بودن شما آگاه باشند می توانید به راحتی در همان مسیری که گفته شد و در بخش Always Share with، اسامی این افراد را اضافه کنید تا وضعیت شما برای آن افراد خاص همیشه به نمایش در بیاید.

در هر صورت به نظر می رسد با مشکل نه چندان پیچیده ای روبرو هستیم و توسعه دهندگان تلگرام به زودی با ارائه بروز رسانی ها این نقطه ضعف را نیز برطرف خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
در بیست تا سی سالگی چه کاری انجام دهیم یا انجام ندهیم؟