نمایش «خدابَس»؛ روایتی از دختری که دوست داشته نشد


نمایش «خدابَس»؛ روایتی از دختری که دوست داشته نشدباشگاه خبرنگاران/ «خدابس» ماجرای دختری است که در خانواده‌ای به دنیا آمده که دختر نمی‌خواهند.
صالح علوی‌زاده کارگردان نمایش «خدابَس» با اشاره به نمایشنامه این اثر گفت: «خدابس» ماجرای دختری است که در خانواده‌ای به دنیا آمده که دختر نمی‌خواهند و بنا به فرهنگ قدیمی نام فرزندانشان را «خدابس» یا «دختربس» می‌گذارند و «خدابس» در فضای خواب و بیداری داستانش را شرح می‌دهد.
وی ادامه داد: ابعاد سالن در تماشاخانه «دا» به گونه‌ای بود که مناسب فضای نمایش ماست و به همین خاطر آن را در اینجا اجرا می‌کنیم؛ اما گنجایش تماشاگر محدود است و همین موضوع این تماشاخانه را از بقیه سالن‌ها متمایز می‌کند.
این کارگردان جوان افزود: این اثر با یک بازیگر اجرا می شود و یک شب در میان من و جواد خورشا در آن بازی می‌کنیم. همچنین دو اجرا به زبان کردی و ترکی خواهیم داشت که سام دادخواه و امید سلیمی اجرا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرایط اجرا برای دانشجویان بسیار دشوار است. حتی در نظر داشتیم، این نمایشنامه را در یکی از جشنواره‌های تئاتری اجرا کنیم؛ اما شرایط فراهم نشد که در نهایت با مشکلات زیادی آن را به اجرای عموم رساندیم.
گفتنی است؛ سایر عوامل نمایش «خدابس» عبارتند از:
طراح صحنه و نور: علی پویا قاسمی، طراح لباس: شهرزاد مظاهری، عکاس: مهتاب ثروتی، مترجم زبان ترکی: منصور علوی‌زاده، مترجم زبان کردی: امید رحمانی، اعضای گروه: جواد خورشا، صالح علوی‌زاده، امید سلیمی، محمد خوشبختیان، علی مشایخی، نکیسا بهشتی، یگانه خدیوی، مهتاب ثروتی، مشاور امور رسانه‌ای: سارا حدادی (با تشکر از امیر قالیچی)، کاری از گروه «چیز».



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اگه دختری باهاتون دوست نشد این حرکت رو روش بزنید عملیه.