مهدی پاکدل، مهمان علی سرابی شد


علی سرابی که این روزها دوره آموزش بازیگری را برگزار می‌کند، از حضور مهدی جعفری و مهدی پاکدل به عنوان استادان مهمان در این دوره خبر داد.

این بازیگر درباره دوره جدید آموزش بازیگری خود به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: سه سال است که یک‌سری کارگاه‌های آموزش بازیگری را به شکل خصوصی برگزار می‌کنم و این کارگاه‌ها تقریبا به صورت سالی یک‌بار برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: کارگاه جدیدم را با عنوان "ساخت و ساز نقش" برپا می‌کنم که در قالب 16 جلسه برای هنرجویان برگزار می‌شود و هر بار هنرجویان را با یک آزمون ورودی برای شرکت در این کارگاه‌ها گزینش می‌کنم.

به گفته سرابی، شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها بین 16 تا 18 هنرجو هستند که همه آنها یا دوره‌های بازیگری را گذرانده‌اند یا به صورت عملی تجربه بازیگری در تئاتر، تلویزیون یا سینما را دارند.

کارگردان نمایش «برنارد مرده است» با ارایه توضیحاتی درباره شیوه برگزاری این کارگاه‌ها ادامه داد: هر دوره روی یک بحث خاص کار می‌کنیم و هر بار دوستان زیادی لطف کردند و به عنوان استاد مهمان، ما را همراهی کردند و در این دوره نیز مهدی جعفری مدیر و مدرس فیلمبرداری و مهدی پاکدل بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون همراه ما هستند.

سرابی اضافه کرد: آقای جعفری کلاس خود را با عنوان "شناخت دوربین و عوامل آن در سینما" برگزار می‌کند چون هدفم این است که هنرجویان با انواع دوربین و وسایل جانبی آن مانند لنزها، فوکوس، قاب‌ها، نورپردازی و ...آشنا شوند.

بازیگر فیلم «خشکسالی و دروغ» افزود: این کلاس روز چهارشنبه - 28 بهمن ماه - از ساعت 10 تا 14 برپا می‌شود و مهمان جلسه بعدی هم مهدی پاکدل است که کلاس آموزشی خود را با عنوان "بازیگری حرفه‌ای" برگزار می‌کند. از آنجاکه او به دلیل بازی‌اش در فیلم «محمد رسول الله» با چندین تن از هنرمندان سرشناس جهانی تجربه همکاری دارد، از او دعوت کردم تا در این کلاس به هنرجویان آموزش دهد. یک بازیگر حرفه‌ای در دنیا از خواندن فیلمنامه تا زمان حضور در پروژه چه مراحلی را طی می‌کند که این کلاس نیز روز یکشنبه 2 اسفند ماه برگزار می‌شود.

بازیگردان فیلم «دهلیز» یادآور شد: این دوره یک پکیج 16 جلسه‌ای است و 14 جلسه آن به آموزش بازیگری ناتورئالسیم و رئالیسم اختصاص داشت.

وی درباره مکان برگزاری این کارگاه نیز توضیح داد: دو دوره قبلی در برج میلاد برگزار شد اما ازآنجاکه برگزاری این دوره با جشنواره فیلم فجر تداخل داشت، آن را در پلاتویی خصوصی حوالی میدان ولیعصر برگزار کردیم.

به گزارش ایسنا، علی سرابی یکی از بازیگران شناخته شده تئاتر است که تجربه همکاری با کارگردان‌هایی همچون محمد یعقوبی، محمد رحمانیان، نادر برهانی‌مرند و ... را دارد.


ویدیو مرتبط :
تبریک مهدی پاکدل به مردم ایران