سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



سوزاندن زن و فرزند به دلیل سوء ظن


سلامت نیوز:مردی افغان كه زن و كودك خود را به دلیل سوءظن سوزانده و كشته بود، با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار نجات یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از ٢٢ تیر ٨٨ با اطلاع پلیس از وقوع یك فقره آتش‌سوزی مرگبار در پاكدشت آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد خانه‌ای مسكونی به عمد آتش گرفته و یك زن همراه كودك چهار ساله‌اش به‌شدت دچار سوختگی شده‌اند و ماموران اورژانس آنها را به بیمارستان منتقل كرده‌اند. با آغاز تحقیقات ابتدایی، اهالی خانه به كارآگاهان مراجعه و دامادشان را عامل آتش‌سوزی معرفی كردند.

یكی از آنها در شرح حادثه گفت: «من در پشت بام خانه خوابیده بودم كه ناگهان صدای جیغ و فریاد سوسن را شنیدم. می‌خواستم خودم را به طبقه پایین برسانم اما آتش راهرو را پوشانده بود. دوباره به پشت بام برگشتم تا از آنجا بقیه را خبر كنم كه در یك لحظه محمد زمان – متهم –را دیدم كه سوار یك دستگاه موتوسیكلت شد و فرار كرد. هوا تاریك بود اما من چهره‌اش را دیدم. خودش بود كه یك بطری بنزین را روی زن و بچه‌اش ریخت، خانه را آتش زد و متواری شد.» در حالی كه كارآگاهان تحقیقات ابتدایی برای دستگیری محمدزمان را آغاز كرده بودند از بیمارستان خبر رسید كه مادر و كودك به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار دایره قتل آگاهی تهران قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، كارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی و تحت نظر قرار دادن محل‌های تردد متهم، موفق به شناسایی مخفیگاه او شدند و در عملیاتی ضربتی دستگیرش كردند. متهم در بازجویی‌ها به قتل زن و كودكش اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «مدتی بود به رفتارهای همسرم مشكوك شده بودم. حدس زده بودم می‌خواهد به من خیانت كند. اصلا نمی‌توانستم این موضوع را تحمل كنم برای همین تصمیم گرفتم او را بكشم. روز حادثه یك بطری را پر از بنزین كردم و به خانه‌ام رفتم. نیمه شب بود. همسرم همراه كودك ٤ ساله‌ام خوابیده بودند. با عصبانیت وارد شدم و داد و فریاد كردم. وقتی درگیریمان بالا گرفت، بنزین را روی همسرم ریختم. او نزدیك آبگرمكن ایستاده بود برای همین بنزین ‌گر گرفت و كل خانه را سوزاند. فرزندم هم در این حادثه كشته شد. من نمی‌خواستم او را بكشم. فقط می‌خواستم از همسرم انتقام بگیرم.»

با ثبت اعترافات متهم، كیفرخواست پرونده او با عنوان اتهامی قتل صادر و برای صدور حكم به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. متهم در جلسه دادگاه بار دیگر اعترافات خود را تكرار كرد و گفت: «من آن شب نمی‌خواستم بچه‌ام را بكشم. فقط می‌خواستم از زنم انتقام بگیرم. او می‌خواست به من خیانت كند و من طاقت این موضوع را نداشتم. الان پشیمانم و از اولیای دم تقاضای بخشش دارم.»

با این حال متهم كه با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شده بود از قضات دادگاه، حكم اعدام دریافت كرد. این حكم در دیوان عالی كشور تایید شد و در حالی كه در آستانه اجرا قرار داشت، خانواده مقتول در ازای دریافت دیه رضایت خود را از قاتل اعلام كردند و به این ترتیب متهم از طناب‌دار نجات یافت.


ویدیو مرتبط :
حسن ظن یا سوء ظن ؟!!! - استاد پناهیان