سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جنگ به بخشی از واقعیت زندگی روزمره در خاورمیانه تبدیل شده است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدعبدالامیر نبوی عصر یکشنبه در نشست جوانان، صلح و امنیت در سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: در طول دو هزار و 340 هفته ما بین سال های 1945 تا 1990 فقط سه هفته غیرجنگی داشتیم و همواره جنگ بوده و 150 تا 160 منازعه و جنگ واقعی رخ داده است و هفت میلیون و 200 هزار کشته بر جای گذاشته است.
وی اضافه کرد: پس از جنگ سرد بیش از 60 درگیری در 48 منطقه جهان رخ داده که در سال 2004 و در طی 6 جنگ یک هزار نفر کشته شدند.
این استاد دانشگاه گفت:‌ در جریان عملیات های بمب گذاری در عراق 12 هزار و 284 سرباز عراقی و 200 سرباز ائتلاف کشته شدند و از مارس 2011 تا پایان 2015 در سوریه بیش از 260 هزار نفر کشته و آسیب دیده به جای مانده که عمده اینها را غیرنظامیان و افراد بی گناه تشکیل می دهند.
نبوی ادامه داد: در افغانستان، عراق و لیبی مردم مجبورند وقتی که به بازار، اداره و یا مدرسه می روند هر لحظه انتظار شلیک، درگیری و انفجار را داشته باشند.
وی با اشاره به قطعنامه 2250 سازمان ملل متحد گفت: تلاش سازماندهی شده برای تامین امنیت و صلح در جهان وجود ندارد و برای اجرای این قطعنامه ضرورت دارد تا جوانان بیش از همه مهم باشند و ایجاد یک فرهنگ اجتماعی در این زمینه ضروری است تا مفاد قطعنامه مزبور اجرایی شود.
نبوی افزود: در برابر جنگ افروزی های برخی سیاستمداران و سیاست ورزان و نتیجه سیاست های اعمال شده چاره ای نیست جز اینکه مخاطب این قطعنامه، دولتمردان و سیاستمداران نبوده و تشکل های مردمی باشند و به واسطه سرمایه گذاری در این زمینه تاکید بر دستیابی به یک صلح جهانی صورت گیرد.
سیام(3)**6084**3377**3061**1449

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
به واقعیت تبدیل شدن رویای روباتیک شدن زندگی انسان ها