سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمدید دو ساله اقامت مهاجران افغان در پاکستان


تمدید دو ساله اقامت مهاجران افغان در پاکستان

مهر/ مهاجران افغان در پاکستان که قرار بود ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ به افغانستان برگردند تا دو سال دیگر اجازه خواهند داشت در پاکستان بمانند.

به نقل از «اکسپرس نیوز»، مهاجران افعان در پاکستان که تعداد آنها از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است طبق تصمیم قبلی دولت پاکستان قرار بود تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به افغانستان برگردند. اما دولت پاکستان طرحی را آماده کرده است که طبق آن مهاجران افغان بطور داوطلبانه می توانند به کشورشان باز گردند و تا دو سال دیگر اجازه خواهند داشت در پاکستان اقامت داشته باشند.

در کمیسیونی که بین دولت پاکستان و افغانستان در اسلام آباد تشکیل شد تصمیم گرفته شد با رضایت دولتهای ایالتی پاکستان مهاجران طبق برنامه دو ساله و دواطلبانه به کشورشان عزیمت نمایند. این برنامه برای تایید به کابینه فرستاده شده است و در کابینه با آن موافقت خواهد شد. طبق آماری که کشور پاکستان ارایه داده است تقریباً یک میلیون ۵۰۰ هزار از مهاجران افغان هم اکنون در پاکستان اقامت دارند و از ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی تقریباً سه میلیون ۹۰۰ هزار نفر به کشورشان بر گشته اند و در سال جاری ۶۰ هزار نفر دیگر به افغانستان عزیمت نموده اند.


ویدیو مرتبط :
تمدید اقامت ترکیه