سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بذرپاش : نعمت‌زاده و آخوندی گفتند دو بند از قانون مبارزه با قاچاق کالا را اجرا نمی‌کنیم


بذرپاش : نعمت‌زاده و آخوندی گفتند دو بند از قانون مبارزه با قاچاق کالا را اجرا نمی‌کنیمفارس/ عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به عدم اجرای 23 قانون اقتصادی از سوی دولت گفت: وزرای صنعت و مسکن به صراحت گفتند ما دو بند از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اجرا نمی‌کنیم.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه) سوم اسفند در نشست دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی عده‌ای عزم کردند که تعدادی از نمایندگان کنونی در مجلس آتی نباشند، گفت:‌ رئیس مجلس که با حامیان دولت ائتلاف کرده و رئیس فراکسیون اکثریت نیز در فهرست اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.

وی با اشاره به طراحی‌هایی که در اتاق فکر رقبای اصولگرایان جهت ممانعت از ورود چهره‌های خاص از اصولگرایان جهت ورود به مجلس شورای اسلامی و خبرگان صورت می‌گیرد،‌خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در پاسخ می‌گویند ما از اینگونه طراحی‌ها خبر نداریم.

بذرپاش از اجرا نشدن 23 قانون از 54 قانون اقتصادی تصویب شده در مجلس خبر داد و گفت: اکنون اصلی‌ترین توقع از مجلس اجرای قوانین از سوی دولت است چرا که مردم تصور می‌کنند مجلس برای خود قوانینی تصویب می‌کند و دولت نیز برای خود آنها را اجرا نمی‌‌کند.

وی از لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت نظارتی مجلس در دوره آتی سخن گفت و افزود: عموما دولت‌ها علاقه‌ای به اجرای قوانین ندارند از این رو می‌کوشند مجلس هماهنگ با خود روی کار بیاورند.

عضو هیأت رئیسه ملجس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکانات اصلی کشور در دست دولت‌هاست، گفت:‌دولت‌ها از حداکثر اختیارات خود استفاده می‌کنند تا کاندیداهای مطلوب‌شان در مجلس رأی بیاورند تا کمتر مورد نظارت واقع شوند.

وی با تأکید بر اینکه چنین مجلسی نمی‌تواند وکالت مردم را به عهده بگیرد، اظهار داشت: این مجلس در خوش‌بینانه‌ترین حالت کاری به دولت ندارد اما در حقیقت مجلس وکیل‌الدوله ها خواهد بود.

بذرپاش با تصریح بر این نکته که اساسا مجالس باید با دولت‌ها کار داشته باشند، گفت: مجلس باید از طریق سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و ... بر کار دولت نظارت کند.

وی استفاده دولت از اختیارات خود جهت استقرار مجلسی هماهنگ را اقدامی مذموم خواند و بیان داشت: بعضی نمایندگان از ابتدای ورود به مجلس وکیل‌الدوله هستند و بعضی دیگر نیز از اواسط کار وکیل‌الدوله می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اولویت اصلی ائتلاف اصولگرایان را اقتصاد و خارج کردن کشور از رکود عنوان کرد و با طرح این پرسش که اولویت فهرست رقیب چیست، گفت: واردات کشور در طول دو سال گذشته از کشور چین 92 درصد افزایش داشته است، واگن «پارس» روزانه تعدیل نیرو دارد با این حال با فرانسه و روسیه قرارداد خرید واگن امضا می‌شود؛ همچنین دانه‌های روغنی را با وجود امکان تولید در داخل از فرانسه وارد می‌کنیم؛ آیا مجلس باید راجع به این مسائل صحبت کند یا خیر؟

وی با یادآوری تصویب دو سال پیش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از سال‌ها مطالعه در مجالس هشتم و نهم و مشورت با دستگاه‌های ذی‌ربط خاطرنشان کرد: این قانون به دولت ابلاغ شد اما آقایان نعمت‌زاده و آخوندی گفتند ما دو بند از آن را اجرا نمی‌کنیم و اجرا نشد.

بذرپاش از کاهش 8 هزار واحد صنعتی در جاجرود و پردیس به 5 هزار واحد در دو سال اخیر گفت و اضافه کرد: اگر به طور متوسط در هر کارگاه 8 نفر مشغول به کار بوده باشند امروز 24 هزار نفر فقط به واسطه تعطیلی این 3 هزار واحد بیکار شده‌اند.



منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کش و قوس اجرا