برترین سریال های تلویزیونی سال 2015 + تصاویر


2015 را می توان سال ورود موج تازه مجموعه های تلویزیونی دانست. نه تنها شبکه های قدیمی سریال هایی جدید را روی آنتن خود فرستاده اند که شبکه های کابلی و سرویس های اینترنتی و حتی دیگر منابعی که تا چند سال پیش افراد کمی برای دانلود سریال های مورد علاقه شان به آن ها مراجعه می کردند این روزها سریال های خوب و دیدنی زیادی را در اختیار کاربران خود گذاشته اند. در فهرست زیر 20 سریال برتر سال را بررسی خواهیم کرد.


10.هانیبال/ Hannibal

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، سریال تلویزیونی 2015 ، بهترین سریال تلویزیونی 2015


هنوز هم در حال لیس زدن زخم هایی که پس از شنیدن خبر اتمام پخش هانیبال بر تن مان ایجاد شد هستیم. (شاید هیچ وقت قرار نبوده به سریال شبکه NBC تبدیل شود) اما فصل سوم سریال شجاعانه ترین، خونین ترین و نفرت انگیز ترین فصل این مجموعه بود. لوکیشن متفاوت این فصل در کلیساهای جامع ایتالیا هیچ تاثیر منفی بر سحر این هارور جذاب نداشت، سریالی که پیشاپیش در دو فصل ابتدایی خود مزد استفاده از طراحی صحنه به شدت هنرمندانه اش را گرفته بود. رابطه یک سویه میان ویل گراهام و دکتر لکتر هنوز هم از تم های تلویزیونی فراموش نشدنی است، اما در فصل سوم شاهد حضور لارنس فیشبرن در نقش جک کرافورد و آلانا بلوم در جلد کاراکتری شیطانی و شق و رق و میسون ورگری که از همیشه کثیف تر است بودیم. سریال به کنار گذاشتن محدودیت ها در زبان بصری تلویزیون ادامه داد و در بسیاری از دقایق یادآور بلندی های بادگیر به سبک مارکی دوساد شد. حیف که فصل چهارمی در راه نخواهد بود اما شایعه ساخت فیلم سینمایی هانیبال هنوز هم طرفدار دارد، مگر نه؟

9. یک قهرمان نشانم بده/ Show Me A Hero

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، بهترین سریال تلویزیونی 2015 ، hannibal


2015 سال فردی گری، سندی هوک و خیزش دونالد ترامپ بود و شاید به نوعی سال مرگ کاراکترهای اصیل امریکایی. این بهترین زمان برای ورود دیوید سایمون با سریال تازه اش بود، نباید فراموش کنید که او بهترین فرد برای قدم گذاشتن در پروسه ای به ظاهر کسل کننده است. اسکار آیزاک در چهره تازه خود، نیک وازیکسو یکی از نفس گیرترین نقش آفرینی هایش را ارائه کرده. سایمون به سبک و سیاق همیشگی اش بر تمام سویه های اجتماعی و سیاسی سریال تمرکزی صددرصدی و دیکنزوار به خرج داده: خانواده هایی که در آلودگی افزاینده محیط زندگی خود برای بزرگ کردن کودکانشان تلاش می کنند، کارگرانی که محیط زندگی شان را همان طور که هست می پذیرند و سیاستمدارانی بی قید و بند که قصد سلطنت بر موقعیتی ناهموار را دارند... هیچ کس از قلم نیفتاده.

8.آمریکایی ها/ The Americans

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، hannibal ، transparent

از همان ابتدای پخش، آمریکایی ها، محصول شبکه FX به دراماتیک ترین مجموعه این شبکه تبدیل شد. داستانی در اوایل دهه هشتاد میلادی که دو مامور اف بی آی را در همسایگی دو عضو سابق سازمان کا گ ب با خود دارد. پروراندن ایده ای مثل این شاید کار ساده ای باشد اما «آمریکایی ها» از همان اپیزود اول در سطح استانداردی به سر می برد و با گذشت زمان بهتر هم شد و تا جایی پیش رفت که فصل سوم آن به یکی از بهترین نمونه های درام سازی در تلویزیون تبدیل شد. فیلیپ (میتو ریس) و الیزابت (کری راسل) که دخترشان را تحت تعلیم کا گ ب درآورده اند با ورود به فصل سوم وارد تم های تاریک تر و دردآورتری شدند تا با پیوستن فرانگ لانگلا و جولیا گارنر مکمل یکی از بهترین کارگردانی های تلویزیونی باشند. سریال هیچ گاه تماشاگرانی در حد و اندازه «هوملند» جمع نکرد اما ثابت کرد از هر نظر بر آن برتری دارد.

7. ریک و مورتی/ Bojack Horseman/ Gravity Falls

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، transparent ، سریال تلویزیونی


این تقلب نیست، عناوین بالا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند و از این نظر می توانند یک جایگاه را به اشتراک تصاحب کنند. این سه سریال از خنده آور ترین و سرگرم کننده ترین عناوین تلویزیونی امسال از زمان عصر طلایی سیمپسون ها هستند. هر سه تا فصل دوم خود را در سالی که گذشت کامل کردند و هر سه توسط گروهی وسیعی از تماشاگران تحسین شدند. دن هارمون و جاستین رویلند، خالقین سریال ریک و مورتی با علم و تخیل در بالاترین سطح خود بازی کرده اند و خود را در خدمت کاراکترهایشان می دانند. Bojack هم با تمرکز بر روی اهداف هجو آمیز خود بیش از فصل اول رویکردی تند در پیش گرفت (اپیزود کازبی بی نظیر بود). و Gravity Falls هم کلکسیونی از چیزهای خنده دار، زیبا، عجیب، مضحک و هیجان انگیز را در اختیار تماشاگرانش گذاشت. هر سه را تماشا کنید.

6. غیرواقعی/ UnReal

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، سریال تلویزیونی ، سریال تلویزیونی 2015

تلویزیون پر از کاراکترهای مرد پیچیده ای است که کارهای شرم آوری را در حق اطرافیانشان انجام می دهند، با این حال ما هنوز هم به تماشای آن ها ادامه می دهیم. ضد قهرمان های زن هنزو به شکل عجیبی کمیاب هستند اما «غیرواقعی» با کاراکتر ریچل شایستگی حضور در جمع بزن بهادر ترین کاراکترهای لجوج تلویزیونی را دارد. شیری اپلبی در نقش ریچل، تهیه کننده برنامه ای به نام "تا ابدیت” در بازی دادن اطرافیان و نابود کردن زندگی ها برای ایجاد سرگرمی استادانه عمل می کند و از این کار متنفر است. "غیرواقعی” را می توان هجویه ای بر سریال های واقع گرایانه ای مثل The Bachelor دانست، سریالی که آنقدرها نیرومند است که تماشاگرانش را با احساسات و زندگی کاراکترهایش درگیر کند. این کوکتل خوش طعم را باید نتیجه تلاش سازندگان پشت دوربین سریال دانست: مارتی ناکسون از «وست وینگ» و «بافی قاتل خون آشام» و سارا گرترود شاپیرو از The Bachelor. غیرواقعی از ورود به تاریکی ترس ندارد و در عین حال می تواند به شکل کثیفی سرگرم کننده و خنده دار باشد.

5.The Knick

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، سریال تلویزیونی ، سریال تلویزیونی 2015


راحت بگوییم: هیچ چیز در تلویزیون شبیه به «نیک» استیون سودربرگ نیست. سریالی که تماشایش لذت بخش و ندیدنش غیرممکن است. درام پزشکی متفکرانه سینماکس در فصل دوم خود به سراغ نقش های فردی با نگاه به مسائل جنسیتی، نژادی و اعتیاد رفت و در عین حال سرمست کننده ترین تجربه بصری-سمعی تلویزیون را تقدیم تماشاگرانش کرد. کلایو اوون در نقش دکتر جان "تک” تکری مشهور، به ارائه اجرایی خارق العاده از خود ادامه داد و دیگر بازیگران مجموعه از جمله آندری هولند در نقش الگرنون ادواردز پرمشغله و ایو هیوسان در نقش پرستار لوسی در کنار او حضور موفقی داشتند.

این سریال از همان فصل ابتدایی به یکی از صاحب سبک ترین مجموعه های هارور تلویزیونی تبدیل شد و حتی بسیاری از وحشت های انسانی خود را از دل دفترچه یادداشت کراننبرگ بیرون کشید و به قاب کوچک تلویزیون آورد (سریال جذاب ترین پیام خود را درباره مسائل نژادی در اپیزود فراموش شده "ویلیامز و واکر” صادر کرد). شاید فصل دوم شوک کشف و شهود آنی را مشابه با فصل اول با خود به همراه نداشت اما می توانید مطمئن باشید تقریبا در هیچ جای دیگر تلویزیون هوشمندی و شکوه «نیک» را نخواهید یافت.

4. تو بدترین هستی/ You’re the Worst

بهترین سریال های تلویزیونی سال 2015 ، سریال تلویزیونی ، سریال تلویزیونی 2015


فصل اولین مجموعه کمدی رومانتیک استفن فالک برای شبکه FX را دوست داشتیم، سریالی که ماجرای یک رمان نویس تلخ زبان به نام جیمی (کریس گیر) و گرچن بدبین (آیا کش) را در رابطه ای که بالقوه برایشان سمی و کشنده و به ظاهر شیرین و دلنشین است دنبال می کند. اما هیچ وقت انتظارش را نداشتیم که سریال با فصل دوم با چنین قدرتی بازگردد و لایه های بیشتری را به درخشندگی کاراکترهایش اضافه کند و در عین حال بهترین ویژگی هایش را تقویت کند. سریال با زندگی مشترک این زوج شروع شد و همه چیز در چند اپیزود ابتدایی خوش حال و سرگرم کننده بود، تا اینکه متوجه شدیم گ


ویدیو مرتبط :
برترین تصاویر بیت الله عباسپور (2015-1970)