فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتابی درباره چرایی سفر شاهان به اراک نوشته شد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پژوهش «سفر شاهان به اراک» نوشته یوسف نیک فام برای انتشار به نشر علم سپرده شد. این اثر که بیش از دو سال پژوهش آن طول کشیده است با استفاده از اسناد و منابع موجود به چگونگی سفر شاهان به اراک می‌­پردازد.

 نیک فام در بخشی از مقدمه کتاب می­نویسد:

«از زمان تأسیس تا کنون، اراک از اهمیت ویژه­ای در مناسبات کشوری و لشکری داشته است. زمانی جنبه نظامی و تسلط بر اشرار و شورشیان حکومتی برای دولت و حکومت مرکزی مورد توجه بوده و زمان دیگری قرار گرفتن در خط مسیر راه­آهن سراسری کشور و زمانی دیگر جنبه­‌های صنعتی و تجارتی آن مدنظر بوده است.

به هر حال شاهان هر یک با انگیزه و قصدی خاص به این شهر سفر کرده­ و برای مدتی هر چند کوتاه به اراک آمده‌­اند. سفر هر یک از آنها ویژگی خاصی داشته است و بر اساس زمانۀ زیست و زندگی آنها تعریف می­‌شده است. بر اساس جستجو در اسناد و مدارک و سفرنامه‌­های موجود، چهار سلطان به سلطان­آباد(عراق، اراک) مسافرت کرده­‌اند. این چهار نفر به ترتیب عبارت­اند از: فتحعلی­شاه قاجار، ناصرالدین­شاه قاجار، رضاشاه ­پهلوی و آخرین شاه ایران محمدرضاشاه پهلوی...»

از نیک فام به تازگی کتاب «درشکه­‌چی(ماجرای نزاع ذبیح درشکه­‌چی و حسن رحمتی در اراک)» منتشر و در کتابفروشی‌­های اراک عرضه شده است.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/9D1KA2


ویدیو مرتبط :
8 کتابی که باید اکنون بخوانید و چرایی آن