سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستور میرزاده به معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد برای بررسی آسیب‌های اجتماعی موجود در دانشگاه‌ها


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، جلسه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد عصر روز گذشته با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و سایر اعضا برگزار و در آن پیرامون موضوعاتی مانند اجرای موسیقی فاخر در دانشگاه‌ها و اجرای طرح آسیب‌شناسی دانشجویان بحث و بررسی شد.

میرزاده در ابتدای این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث و اعیاد شعبانیه گفت: عید مبعث بزرگترین حادثه تاریخ بشریت به شمار می‌رود، حضرت محمد(ص) در زمانی به پیامبری برانگیخته شد که جامعه آن دوران گرفتار مشکلات اخلاقی بسیاری بود، به نظر می‌رسد ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ما نیز مسائل اخلاقی است که باید برای حل آن تدابیر صحیحی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه جزو سالم‌ترین نهادهای جامعه به شمار می‌رود، گفت: عنصر استاد و دانشجو دارای نهادی پاک هستند، با این وجود دانشگاه‌ها نیز متاثر از همین جامعه است و درگیر برخی ناهنجاری‌ها است.

 میرزاده با اشاره به برخی مشکلات جامعه مانند حاشیه نشینی، بالا رفتن آمار بیکاری جوانان، افزایش خانوارهای بی سرپرست گفت: تمامی این مشکلات ناشی از سیاست های اقتصادی نادرست گذشته به شمار می رود و دولت کنونی وارث این وضعیت است به همین خاطر هر اقدامی که در راستای اصلاح وضعیت اخلاقی جامعه صورت گیرد می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد خود را نسبت به حل مشکلات جامعه مسئول می‌داند البته نکته دیگر این است که نمی‌توان تمامی نارسایی‌ها را ناشی از سو مدیریت مسئولان جامعه دانست، بخشی از مشکلات ناشی از تاثیر فرهنگ بیگانه در جامعه است. به همین خاطر باید در اجرای این طرح تهاجم فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: فرهنگ و علم و اندوزی یکی از عوامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، به همین سبب باید از مشارکت فکری اساتید نیز در اجرای این طرح بهره برد.

میرزاده از معاونت فرهنگی خواست تا در اجرای این طرح دانشجویان را نیز مشارکت داد تا آنها با مفاهمه و مذاکره با یکدیگر به حل آسیب‌های اجتماعی موجود در دانشگاه‌ها بپردازند.

وی در این باره افزود: شناخت و بررسی آسیب‌های اجتماعی می‌تواند یکی از موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی باشد تا از این طریق دانشجویان بیشتر درگیر این موضوع شوند.

در این جلسه مقرر شد، این طرح پس از اعمال تغییرات مورد نظر اعضای شورای راهبردی فرهنگی مجددا برای تصویب و ابلاغ در این شورا مطرح شود.

نحوه اجرای موسیقی فاخر یکی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد یک کار پژوهشی در ارتباط با اوزان و اشکال موسیقایی شعرای بنام توسط واحدهایی که دارای رشته موسیقی هستند در چارچوب مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام شود.

در این جلسه همچنین با پیشنهاد طه هاشمی مبنی بر تشکیل شورایی با هدف نظارت بر اجرای موسیقی فاخر در واحدهایی که دارای رشته موسیقی هستند، موافقت شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پروفسور میرزاده:دانشگاه آزاد قزوین همانند دانشگاه شریف است