ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حذف خدابخشی از تکواندو انتخابی المپیک


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.09.08 - 12:54

حذف خدابخشی از تکواندو انتخابی المپیک

بانک ورزش/ فدراسیون جهانی تکواندو نام نماینده وزن سوم المپیکی ایران را از مرحله نهایی رقابت های گرندپری در مکزیک حذف کرد.
مرحله نهایی مسابقات تکواندوگرندپری (جایزه بزرگ و انتخابی المپیک) با حضور هشت تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی، 14 و 15 آذر در چهار وزن المپیکی مردان و بانوان در مکزیکوسیتی برگزار خواهد شد که در پایان این مسابقات ورزشکارانی که عناوین اول تا ششم رنکینگ المپیکی را در اختیار داشته باشند،‌ سهمیه المپیک 2016 ریو را بدست می آورند.
چند روز قبل، فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای به کشورهای که تکواندوکاران‌شان جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند، اعلام کرد که بازیکنان آسیب دیده اجازه حضور در مسابقات فاینال گرندپری را ندارند و در صورت وزن کشی و انصراف از بازی نخست، جریمه و محرومیت 6 ماهه را متحمل خواهند شد.
این تصمیم در حالی از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اتخاذ شده که از تیم‌های برتر دنیا هیچگونه نظرخواهی انجام نشده است!
از سوی دیگر کادرفنی تیم‌ملی تکواندو، در نظر داشت که مهدی خدابخشی با حضور در وزن کشی این مسابقات ضمن کسب امتیاز حضور در مسابقات، مانع حضور «چیک صلاح» ساحل عاجی به جمع هشت تکواندوکار برتر رنکینگ شود. اما با اعلام این نامه، به اجبار خدابخشی حضور در مسابقات فینال گرندپری 2015 را از دست داد و به همراه تیم عازم مکزیک نخواهد شد.
مهدی خدابخشی در جریان مبارزه با نماینده انگلیس در مسابقات گرندپری منچستر از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و تاکنون نیز روند درمانی‌اش ادامه دارد. قهرمان جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی باتوجه به امتیازاتی که در این مدت کسب کرده است، در صدر جدول رنکینگ جهان و المپیک وزن 80- کیلوگرم قرار دارد و حضورش در المپیک ریو 2016 قطعی شده است.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
فرزاد عبدالهی و مهدی خدابخشی - انتخابی تیم ملی تکواندو