فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از دست‌بافته‌های مادر شهید تا کلوچه‌های زنان پیش‌مرگ/ مفیدی‌کیا: امیدوارم در لیست ترور صهیونیست‌ها قرار بگیریم/ برگزیده‌های ۴ بخش معرفی شدند


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه رسمی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، شب گذشته با قرائت قرآن، توسط محمدصادق باطنی و با حضور خانواده شهدا و چهره‌های جبهه فرهنگی انقلاب و دبیر جشنواره نادر طالب زاده در سالن حجاب برگزار شد.

نکته قابل توجه در این برنامه حضور علیرضا افتخاری بود که قرار بود برای حاضرین در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و افتتاحیه جشنواره مردمی عمار آهنگی را بخواند.

بر پایه این گزارش بعد از قرائت قرآن، سرود و پس از پخش کلیپ سلام، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اجرای علی صدری نیا گوینده سلسله برنامه‌های مشهور «دکتر سلام»  کار خودش را آغاز کرد. بعد از صحبت های مجری برنامه و خواندن متن انقلابی که آماده کرده بود مادر سه شهید به نام خالقی‌پور، به روی صحنه آمد و طی سخنانی در بخش آغازین برنامه بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی گفت:‌ خدا را شکر هر سال جشنواره عمار بهتر و با کیفیت‌تر برگزار می‌شود. 4 سال است که در این جشنواره شرکت می‌کنم، امید دارم این جشنواره همان‌طور که در نامش آمده مردمی است، مردمی نیز بماند.

*حضور مردم در عمار پررنگ تر است نه افراد خاص و همیشگی

وی در ادامه افزود: از زمان انقلاب به این طرف در خیلی از جشنواره‌ها شرکت کردیم و در همه آنها یک عده ثابت و مشخص دعوت می‌شوند، اما در این جشنواره حضور مردم بسیار پررنگ است. خانواده شهدا که مقداری در حاشیه بودند، توسط این جشنواره دوباره به صحنه آمدند.

 

این مادر شهید در ادامه گفت: سال گذشته مهمانان بسیار عزیزی در جشنواره عمار حضور داشتند. ننه سکینه که نان می‌پخت و برای رزمندگان در زمان جبهه آنها را می‌فرستاد و همچنین ننه عصمت 75 ساله را دیدیم که در همان زمان برای رزمندگان دستکش می‌بافت. جشنواره‌ای که توسط مردم است و اگر مردمی بماند، روز به روز بهتر می‌شود.

*امروز همه مردم ایران، عمار امام خامنه‌ای هستند

او همچنین در ادامه اظهار داشت: امروز همه مردم ایران، عمار امام خامنه‌ای هستند. ان‌شاءالله هر ایرانی بتواند عمار امام زمان(عج) بشود. امیدوارم نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزهای ایران به واسطه جشنواره عمار، پرچم ایران به اهتزاز در بیاید.

*عمار به ارتقا فهم رسانه و تصویر کمک می ‌کند

در ادامه این مراسم نادر طالب‌زاده طی سخنانی گفت : در حوزه رسانه خلائی حس می‌شد که این خلاء به واسطه جشنواره عمار پر شد. این جشنواره به فهم تصویر و رسانه کمک می‌کند.

*عمار فرهنگ سینماتک را وسعت داده

وی در ادامه اظهار داشت: جشنواره عمار فرهنگ سینماتک را وسعت داده است و باعث شده همه جای ایران فرهنگ فیلم دیدن اشاعه پیدا کند. کشور ایران و مردمش، کشور روشن و در سطح بالایی قرار دارد.

او همچنین گفت: حامیان حرکت اسلامی، حرکتشان باعث به دنیا آمدن این جشنواره شد. گروه هنری قوی پشت کار هستند و جوانان بسیار بافرهنگ و باادبی این جشنواره را پیش می‌‌برند، البته جشنواره عمار پیش از این در حوزه مستند کار خودش را از چند سال پیش آغاز کرده است.

 

طالب‌زاده گفت: در طی چند سال اخیر مسئله گیشه و فروش فیلم همواره مطرح بوده است، اما موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود، موضوعاتی نبوده است که بتواند مردم را جذب کند و کسانی که در رابطه با حوزه انقلاب فیلم ساختند، گیشه‌شکنی کردند. تصور می‌کنم در ارتباط با این موضوع حامیان انقلاب می‌توانند کمک‌های اساسی کنند و همین که خانواده شهدا در رأس این جشنواره قرار دارند و مردم در آن حضور دارند، نشان می‌دهد که یک ارادت ویژه وجود دارد و همه ما به نوعی سرباز هستیم. آمریکا همواره اسلام‌هراسی می‌کند، این در شرایطی است که اسلام مرهم است.

*پذیرایی بانوان پیشمرگ نهاوندی از حاضرین در جشنواره عمار

در ادامه مراسم حاضران در افتتاحیه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با کلوچه های پخته شده توسط زنان نهاوندی پذیرایی شدند. که در نوع خود برای حاکت جذابی بود.

این پذیرایی خاص که از دوره پنجم به یک سنت خاص در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره عمار تبدیل شده است، این بار توسط بانوان پیشمرگ نهاوندی صورت گرفته است.

بانوان پیشمرگ نهاوندی کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تهیه و ارسال کلوچه های محلی برای رزمندگان، بدلیل خیانت‌های منافقین مواد غذایی را پیش از ارسال به جبهه‌ها تست می‌کردند تا مبادا توسط منافقین آلوده و مسموم شده باشد و به همین خاطر هم به زنان پیشمرگ معروف شدند.

*مفیدی‌کیا: بچه‌های عمار فداکارانه کار می‌کنند

در ادامه این مراسم محمدباقر مفیدی‌کیا کارگردان نماهنگ «دختر شینا» که با استقبال هم روبه رو شده بود به روی صحنه حاضر شد تا از وی تقدیر ویژه به عمل آید.

مفیدی‌کیا که غافلگیر نیز شده بود اظهار داشت: باید بگویم فکر نمی‌کردم چنین مراسمی را برایم در نظر گرفته باشند و حسابی غافلگیر شدم در واقع تنها جایی که حس می‌کنم خانه خودم است جشنواره مردمی فیلم عمار است.

وی در ادامه افزود: بچه‌هایی که فداکارانه کار می‌کنند خاطره‌ای دارم که نمی‌خواستم حالا حالا بگویم.

 

وی در ادامه افزود: در اولین سال از برگزاری جشنواره عمار قرار شد که خدمت مقام معظم رهبری برویم. اتفاق خوبی افتاد. دبیر جشنواره در آن دوره به دلیل کمبود کار و یا هر مسئله دیگری خودش از آمدن با ما اجتناب کرد و فیلمسازانی که از شهرستان آمده بودند تا راهی دیدار با حضرت آقا کند و وقتی که برگشتیم دیدیم که او با اسپند از ما استقبال می‌کند. وقتی مشاهده کردم که بالاترین سمت یک جشنواره تا این حد خلوص کند همانجا به خودم گفتم جشنواره مردمی فیلم عمار به جاهای خوبی خواهد کشید. آن فرد حامد بامروت‌نژاد بود.

تقدیر از محمدباقر مفیدی کیا کارگردان فیلم لکه و نماهنگ ما ایستاده ایم توسط خانواده معظم شهدا و گردان نانوای خانوک انجام شد. «دستکش ننه عصمت» توسط «گردان نانوایان خانوک» به محمد باقر مفیدی کیا، فیلمساز جوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به خاطر تلاشهای وی اهدا شد.

همچنین باید اشاره کرد که مفیدی کیا در ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار نیز توانست با تیزر تبلیغاتی «دختر شینا» جایزه ویژه بخش «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی» را به دلیل بیان قدرتمند و خلاقانه اثر در ترسیم فضای کتاب و ترغیب مخاطب به خوانش کتاب کسب کند.

محمد باقر مفیدی‌کیا در سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که این جایزه را دریافت کردم. این دستکش در قاب پیشنهاد یکی از دوستان عماری بود. او که منقلب شده بود اظهار کرد: امیدوارم همانطور که دانشمندان هسته ای ما در لیست ترور صهیونیست ها قرار گرفتند ما هم به واسطه هنر مان در لیست ترور انها قرار بگیریم.

در ادامه مراسم تقدیر 4 مادر شهید برای تقدیر به روی صحنه حاضر شدند که حاضرین در سالن در لحظاتی که این مادران شهید قرار بود که به روی سن حاضر شوند تمام قد ایستادند و آنها را تشویق کردند که یکی از خانواده‌های شهدایی که به روی صحنه حاضر شده بود اعلام کرد با پای پیاده از کرمان تا تهران آمده‌ایم که در این جشنواره شرکت کنیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار با پخش کلیپی، ضمن معرفی «گردان نانوایان خانوک»، به عنوان فعالان مردمی انقلاب اسلامی از آنها تقدیر شد.

بنابرین گزارش، «گردان نانوایان خانوک» که بیش از 100 نفر از بانوان روستا بودند، علاوه بر تهیه و ارسال نان، میوه‌ها و سوغات محلی را نیز برای رزمندگان تهیه و ارسال می‌کردند. براساس این گزارش، مسئول این بانوان جهادگر، خانم زهرا اسدی نام داشت که به «کل زهرا» و «چریک پیر» معروف شده بود.

*اجرای قطعه گردان نانواها توسط افتخاری به همراه یک خاطره

بر پایه این گزارش علیرضا افتخاری آهنگی را با عنوان قطعه گردان نانواها را برای حاضرین خواند وی پیش از اجرای اثرش در مورد وفاداری حرف زد و گفت: اگر روزی گذر من به سرزمین«کل زهرا» این زن وفادار بیفتد خاکش را طوطیای چشمم می کنم.

افتخاری همچنین اشاره ای غیر مستقیم و کوتاهی به زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد کرد و گفت:در یک زمان فردی دکمه کتش را بست به سمت من مطرب آمد و من را در آغوش گرفت و من هم به رسم ادب او را در آغوش گرفتم. بعد از آن دوستانم در خانه شان را به روی من بستند اما دریغ از یک متاسفم از سوی او، این حاشیه زندگی من را تحت شعاع قرار داد.

 

در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» که از عصر امروز سه شنبه 8 دی ماه درحال برگزاری است برگزیدگان بخش‌های «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» «لوح‌نگار» و «پوستر فیلم» معرفی و تقدیر شدند.

 برگزیدگان این بخش‌ها به شرح زیر است:

*بخش نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی

هیات داوران از میان 23 اثر راه یافته به بخش مسابقه در قسمت «نقد و مقالات»، ضمن تقدیر از علی اللهیاری نویسنده دو اثر «درباره فیلم بین ستاره‌ای  نولان» و «خانه سبز؛ از هستی شناسی فانتزی تا اعوجاج هویتی»، لوح افتخار این بخش را به رضا دمیرچی برای نویسندگی اثر «اقتصاد مقاومتی و نقش شبکه‌های استانی در فرهنگ سازی» و مجید حسینی نصر برای نویسندگی اثر «نقش عبودیت در رئالیزم دینی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران در بخش «پژوهش‌های سینمایی» دو لوح افتخار جشنواره را به جواد امین خندقی برای نویسندگی اثر «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» و محمد جواد کربلایی برای نویسندگی اثر «بازنمایی روحانیت در سریال پرده نشین» تقدیم کرد.

*بخش لوح نگار

هیات داوران، پس از بررسی 22 اثر راه یافته به بخش مسابقه از میان هفت اثر نامزد، لوح افتخار این بخش را به محسن کریمی‌آذر برای اثر «بررسی ادعای تقلب در انتخابات 88 » و احسان صفرزاده برای اثر «دلتافورس» اهدا کرد.

 هیات داوران در این بخش، هیچ اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

*بخش مسابقه پوستر فیلم

هیات داوران پس از بررسی 11 اثر راه یافته به بخش مسابقه از بین پنج اثر نامزد دریافت فانوس، ضمن تقدیر از مهدی همتیان، طراح پوستر فیلم‌ «جیره»، لوح افتخار این بخش را به اسماعیل چشرخ، طراح پوستر فیلم‌ «چالش سطل آب و یخ» و امین دایی، طراح پوستر فیلم‌ «خاکستر و برف» اهدا کرد.

هیات داوران فانوس بخش مسابقه «پوستر فیلم» ششمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» را به محمد اسفندیاری، طراح پوستر فیلم «وام اهلی» تقدیم کرد.

برگزیدگان بخش مسابقه «نماهنگ» ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار

در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، برگزیدگان بخش مسابقه ششمین جشنواره مردمی عمار در بخش مسابقه «نماهنگ»، معرفی و تقدیر شدند.

بنابرین گزارش، هیئت داوران پس از بررسی 30 اثر راه یافته به بخش مسابقه «نماهنگ»، در بخش کلیپ فرهنگی ضمن تقدیر از آقای محمدحسن فلاح برای ساخت کلیپ فرهنگی «تک فرزندی»، لوح افتخار جشنواره را به آقای محمد رضوانی‌پور برای ساخت کلیپ فرهنگی «من کالای ایرانی را انتخاب می کنم» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران در بخش «نماهنگ» ضمن تقدیر از آقای وحید امینی، برای ساخت نماهنگ «اشک آینه»، لوح افتخار جشنواره را به آقای محمد رضا رضائیان، برای ساخت نماهنگ «شبیه افسانه‌ها» تقدیم کرد.

بر پایه این گزارش، جشنواره مردمی فیلم عمار که ششمین دوره خود را تجربه می‌کند باز هم متفاوت از سایر جشنواره‌های سینمایی کار خود را آغاز کرد در این جشنواره به قول مفیدی‌کیا کارگردانی که مورد تقدیر قرار گرفت افراد احساس غریبگی ندارند به نظر می‌رسد مواردی چون خود برتر بینی، خودنمایی با ظاهر آنچنانی برای دیده شدن در افرادی که به عمار آمده‌اند وجود ندارد هدف چیز دیگری‌است. این موارد عمار را خاص کرده است. خاص بودن عمار در ظاهر مردمی آن است که از سادگی بر می‌آید. با گذشت شش سال عمار همچنان خاص است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

http://fna.ir/9UZB87


ویدیو مرتبط :
ترور یکی از رهبران حماس به دست جانوران صهیونیست