فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مدیركل آموزش و پرورش گیلان: دانش آموزان را از آسیب های نوپدید در امان بداریم


به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی روز دوشنبه در پنجمین جشنواره نوجوان سالم آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تقلیل سن اعتیاد از 16 به 13سال افزود : علاوه بر توجه به رفتار دانش آموزان در مدرسه و خانه ، می بایست برای افزایش آگاهی اولیای دانش آموزان نیز اقدام شود.
وی خاطرنشان كرد: پرورش انسان های شریف و سالم و نوجوانان شاداب، از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است.
حاجتی رسالت آموزش و پرورش را درقبال تهدیدات بخش فرهنگی سنگین تر دانست و ادامه داد: علاوه برخطر افت تحصیلی دانش آموزان، آسیب های نوپدید چالش خاص روز برای دانش آموزان محسوب می شود.
حاجتی تاكید كرد: آسیب های نوپدید در ابعاد وسیع تر و با اهداف خاص از سوی كسانی طراحی شده كه مخالف تقویت و رشد جوانان و نوجوانان هستند.
وی نقش متولیان حوزه تعلیم و تربیت و خانواده ها را بسیار مهم تلقی و اظهار كرد: ناامید كردن جوانان و دور ساختن آنان از تحصیل از اهدافی است كه اگر در راستای مقابله با آن انتقال درست مفاهیم صورت نگیرد تاثیرات مخرب و ویرانگری را بوجود می آورد.
حاجتی با اشاره به مواجهه دانش آموزان با تهدیدات و آسیب های نوپدید تصریح كرد: ایجاد مصونیت دربین دانش آموزان و همچنین مقابله با خطرات موجود از الزامات جامعه امروز است.
مدیركل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به تهدیدات افزود: خوشبختانه درحال حاضر دانش آموزان از آگاهی و تشخیص خوبی برخوردار بوده و می بایست تعامل بین مدرسه و خانواده تقویت شود.
حاجتی با تاكید بر لزوم فراهم كردن فضای رشد و آگاهی برای دانش آموزان متذكر شد: باید مراقب باشیم معاشرت فرزندانمان متناسب با شخصیت و سن آنها باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، پنجمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گیلان با معرفی دانش آموزان و مربیان برتر این جشنواره با اهداء لوح تقدیر و هدایای نقدی پایان یافت.
این جشنواره در قالب مقاله، عكس، فیلم، ایده پردازی، نرم افزار و چندرسانه ای و روزنامه دیواری برگزار شده بود كه دربخش مقاله شهرستان لنگرود، بخش عكس شهرستان رشت، بخش نرم افزار و چند رسانه ای صومعه سرا، بخش ایده پردازی شهر املش ، بخش فیلم بندرانزلی و در بخش روزنامه دیواری شهرستان رشت مقام های اول را از آن خود كردند.
استان گیلان 375هزار نفر دانش آموز دارد.
7471/6030/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بخشنامه آموزش پرورش، تهدید یا فرصت؟ (دانش آموزان)