سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبكه تلویزیونی «سامان یولو» تركیه متعلق به جماعت نور تعطیل شد


به گزارش پایگاه خبری «اینترنت حابر»، پخش برنامه های شبكه تلویزیونی «سامان یولو» (اس تی وی) پیشتر به دستور شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون تركیه از ماهواره «ترك ست» تركیه متوقف شده بود.
از امروز (یكشنبه) پخش برنامه های این شبكه تلویزیونی از آنتن های زمینی نیز متوقف شد.
از معروف ترین برنامه های تولیدی این شبكه می توان به سریال «كلید اسرار» اشاره كرد.
دولت تركیه از دو سال پیش با عنوان اینكه جماعت نور در صدد كودتا علیه دولت می باشد، عملیات گسترده ای را برای سركوب هواداران و خشكاندن منابع مالی و توقیف رسانه های متعلق به این جماعت را آغاز كرده است.
بازرسان دولت و پلیس تخلفات مالی استانبول، روز چهارشنبه گذشته 13هزار و 600 نفر از مردم تركیه را به حمایت مالی از جماعت نور متهم كرده اند.
در پی بازداشت 41 نفر از مدیران و كاركنان بانك 'آسیا' به دستور دادستان استانبول و سپرده شدن اداره این بانك به دست متولیان منتخب دولت آنكارا، بازرسان دولت داود اوغلو حساب های صاحبان سپرده و حواله های ارسال شده به حساب های این بانك را مورد بررسی قرار دادند.
پیشتر اغلب دستگیرشدگان متهم به همكاری با جماعت نور در تركیه را كارمندان ارشد و افسران بلندپایه پلیس و دادستان ها تشكیل می دادند، اما از اسفند ماه سال گذشته در همین ارتباط، روزنامه منتقد زمان، شركت انتشاراتی فضا و خبرگزاری جیهان به دستور دادگاهی در استانبول تحت كنترل قرار گرفت و اداره این مراكز به دست متولیان منتخب دولت آنكارا سپرده شد.
در سه ماه گذشته نیز 318 نفر از افسران ارشد، نویسندگان و تجار تركیه و 5 خبرنگار به همین اتهام بازداشت شدند.
جماعت نور به رهبری فتح الله گولن متحد سابق حزب حاكم عدالت و توسعه و بزرگ ترین تشكل مخالف فعلی علیه دولت این كشور، از سوی دولت تركیه به عنوان ساختار موازی در داخل دولت داود اوغلو تلقی می شود و دستگیری ها و تسویه های گسترده منتسبین به این جماعت از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دولت تركیه، فتح الله گولن رهبر جماعت نور مقیم آمریكا را عامل و طراح كودتا و اقدامی برای سرنگونی دولت حزب عدالت و توسعه می داند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه نیز حامیان گولن را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی این كشور توصیف می كند.
خاورم **2010**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تور تركیه بلیط هواپیما تركیه هتل تركیه تور لحظه آخری